تاريخ انتشار : ٩:٣٦ ١/٥/١٣٨٧
سلسله نشست‌هاي نقد هنر و ادبيات انقلاب در رشت
نویسندگی پیش از هر چیز به افق نیاز دارد

 نخستین جلسه از سلسله نشست های بررسی و نقد هنر و ادبیات انقلاب با حضور رضا امیر خانی، نویسنده و محقق روز گذشته 30 تیر در رشت برگزار شد. به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا امیر خانی در این نشست که به همت خانه سوال گیلان برگزار شده بود، با بیان اینکه جریان ادبیات انقلاب راهی طی نشده است، گفت: مسیر هنر و ادبیات انقلاب مسیری نیست که همه اهداف و افق های مشخص شده باشد بنابراین ظرفیت شکوفایی بسیاری دارد.

وی با اشاره به شیوه ها و ویژگی های داستان نویسی پیش از انقلاب اظهار داشت: داستان نویسی پیش از انقلاب به طور مشخص تحت تاثیر دو جریان چپ آرمان گرا و جریان داستان نویسی غرب بوده است.

نویسنده رمان های ((من او)) و ((بیوتن)) افزود: بسیاری از آثار داستانی خوب پیش از انقلاب برداشتی غیر مستقیم از ادب غرب آن روز بودند.

این محقق دیرپا ترین تاثیرات هر انقلاب را مربوط به فرهنگ آن کشور دانست و گفت: سال های بسیاری طول کشید تا ادبیات انقلاب مسیرش را از جریان چپ آرمانگرا و مدل غربی جدا کرد و به هنر بومی مورد پسند مخاطب ایرانی دست یافت.


امیر خانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران این فرصت را به نویسندگان داد تا به سوژه های بومی بپردازند و شهید آوینی نمونه بارز نویسنده و سینماگر انقلابی و متعهد است که از قالب غربی برای بیان آرمان های انقلاب استفاده کرد.  (بحث تصرف در قالب مطرح شده بود)

وی با اشاره به آفت های داستان نویسی بعد از انقلاب یادآور شد: نسبت غربی دادن به هنر داستان نویسی و حمایت (غلط) دولت از عناصر شبکه تهیه کتاب باعث شد تا آثار خلق شده معتدل نباشند.

این نویسنده در پایان تصریح کرد: هنر نویسندگی پیش از هر چیز به افق نیاز دارد و انقلاب این افق را در اختیار هنرمندان قرار داد و همین مسئله به نویسنده و هنرمند انقلاب برای خلق آثار هنری و ادبی، اعتماد به نفس می دهد.


در همين رابطه :
ماخذ: گيلان‌نيوز

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٠٠٥
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.