تاريخ انتشار : ٢٢:٢٩ ١/١١/١٣٨٧
در نقد مديريت دولتي
اميرخاني نفحات نفت را مي‌نويسد...
خبرگزاري فارس: «رضا اميرخاني» از نگارش مقاله‌ بلندي با نام «نفحات نفت» كه به گرفتاري مديريت دولتي در ايران مي‌پردازد، خبر داد.

رضا اميرخاني، با حضور در خبرگزاري فارس، درباره آثار جديدش و موضوعات ادبي روز سخن گفت.
اين داستان‌نويس به خبرنگار اين خبرگزاري درباره اثر جديدش، كه در واقع دومين مقاله وي به شمار مي‌آيد، گفت: مشغول نگارش مقاله‌اي با عنوان «نفحات نفت» هستم كه حدود 100 تا 150 صفحه خواهد بود و اين مقاله اكنون در مرحله فيش‌برداري است و به گمانم طي شش ماه آينده نگارش آن تمام مي‌شود.
وي كه پيش‌تر مقاله‌اي را با نام «نشت نشا» منتشر كرده، اظهار داشت: در «نشت نشا» نه يك مأخذ وجود دارد و نه يك نمودار يا گراف. اين مقاله از جنس يك جستار است. آرام‌آرام به اين نتيجه رسيدم كه مطالبي وجود داشته كه بايد آن را در طول و يا مقدم بر «نشست نشا» مي‌نوشتم و آن هم مسئله زيرساخت‌هايي است كه مربوط به ساحت فكر و انديشه و تئوري‌پردازي مي‌شود.
وي افزود: از نظر من، ما در اين زيرساختها مشكل داريم. مقاله بلند نفحات نفت كه از جنس نشت نشا است، مستقيما به گرفتاري مديريت دولتي در ايران باز مي‌گردد و اين طبيعي است كه من بيشتر در حوزه مديريت فرهنگي كه تخصص خودم است نقد كنم و بنويسم.
اميرخاني گفت: اين ايرادي است كه در زمان نوشتن نشت نشا هم بر من گرفته شد كه چرا فقط مثال‌ها به حوزه مهندسي برمي‌گردد كه حوزه تخصص خودم بود. اما فكر مي‌كنم مثال‌هايي وجود داشته باشد كه بتواند مطالب و حوزه‌هاي ديگر را هم پوشش دهد.
وي درباره انگيزه نوشتن اين چنين مقالات، گفت: همزمان با نگارش رمان بي‌وتن، قصد كردم مقاله‌اي با نام نشت نشا بنويسم كه در ابتدا تنها قرار بود آن را در مطبوعات منتشر كنم. اما پس از آن تصميم گرفتم كه اين مقاله را بسط دهم و در قالب يك كتاب منتشر كنم.
وي اضافه كرد:‌ ما در ايران خلأ كارهاي مقاله‌اي داريم و برخلاف آنچه كه تصور مي‌كنيم كه در اين حوزه دستمان پر است، ‌اتفاقا اين طور نيست.
اميرخاني گفت: ما در فرهنگ خودمان مطالبي مثل اخوانيات و مكاتيب و نامه‌نگاري‌ها را داشته‌ايم كه با اقبال فراواني نيز روبه‌رو شده‌اند، اما تعدادشان كم بوده و اكثر چيزهايي كه در اين قالب نوشته شده با اقبال عمومي مواجه شده است.
وي افزود: كاملا مشخص است كه مردم پيرامون يكسري مسائل تخصصي دنبال مطالبي عامه‌فهم و عمومي هستند. نشت نشا را كه نوشتم لذت بردم و دريافتم بعضي از مطالب هستند كه متخصصان آن نمي‌توانند آن را به زبان مردم بيان كنند.
رضا اميرخاني كه در سال 1352 متولد شده، مدتي رئيس هيات مديره انجمن قلم ايران بوده است.
ارميا (رمان)، ناصر ارمني (مجموعه داستان)، من او (رمان)، ازبه (داستان بلند)، داستان سيستان (سفرنامه)، نشت نشا (مقاله بلند) و بيوتن (رمان)، آثار وي را تشكيل مي‌دهند.
اميرخاني در جشنواره‌هايي همچون جشنواره آثار 20 سال دفاع مقدس، جشنواره مهر و جشنواره دفاع مقدس، نيز جوايزي را كسب كرده است.
مشروح گفت‌وگوي فارس با رضا اميرخاني در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.
در همين رابطه :
ماخذ: خبرگزاري فارس

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٠٩٣
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.