تاريخ انتشار : ١٢:٥٣ ٢١/١٢/١٣٩٠

جانستانی که روی بساط ماند تا نصیب کودکی افغانستانی شود... از وبلاگ صاحبِ بساطاتِ عدیده

با وجودیکه اینجا کمتر با نوشته های رضا امیرخانی آشنا هستند به دلیل علاقه شخصی همیشه چند کتابی از ایشان را در بساطم دارم و هر وقت هم فرصتش پیش بیاید تبلیغش می کنم. امروز پسر نوجوانی کتاب جانستان کابلستان را برداشت و قیمتش را پرسید. چون به سن و سالش نمی خورد پرسیدم: نویسنده اش را می شناسی؟ گفت : نه نمی شناسد. گفتم : کتاب احتمالا برای شما سنگین باشد . گفت : افغانیست.

حتما اگر محمد حسین جعفریان – رایزن فرهنگی سابق ایران در افغانستان و یکی از علاقه مندان و محققان برجسته افغانستان – و همین رضا امیرخانی بودند و می دیدند در این نقطه کشور ، کتاب جانستان کابلستان هفته ها روی بساط می ماند و خریداری پیدا نمی کند تا قسمت پسر نوجوان شاید تنها خانواده افغانی ساکن این شهر شود یادداشتی خواندنی تر می نوشتند ولی یادداشت من احساسی است.لذت بردم ، ذوق کردم . پسرک از روی نقشه داخل کتاب ، غزنی را نشان داد و گفت پدرش مال آنجاست .مادرش اما ایرانی بود و مال همین شهر . دست تقدیر آنها را به اینجا آورده بود.چشمانش سبز رنگ بود و سوم راهنمایی بود. موضوع عکسهای کتاب را برایش شرح دادم و کمی از حال و هوای کتاب گفتم . او هم ذوق کرد. گفتم که جای جای کتاب نویسنده نتوانسته است منکر این قضیه شود که در کنار فقر مالی مردمانش ، جوان مرد مردمی بودند مردمان آن دیار . حتی وقتی پسرک خواست پول کتاب را بپردازد من تعارف واقعی کردم که  قبول نکرد و باقیمانده پولش را به زور گرفت . می گفت بماند چون کلی از مطالب کتاب را برایش توضیح داده ام. جوانمردی غیر اینست . چیزی که همه این مدت از هیچکدام از هموطنانم ندیدم و نشنیدم. حق توضیح دادن!


در همين رابطه :
. ماخذ: وبلاگ صاحب بساطات عدیده

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٠٠٥٢
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.