تاريخ انتشار : ١٥:٥٦ ١٢/٥/١٣٩١

آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(18)  +جعفریان و افغانستان368+از آمودریا تا آمازون36+ذهن رضاامیرخانی درگیر فضاهای سنتی بسته است349+چرا امیرخانی رتبه ی سه رقمیِ فرزندش را تضمین کرده است؟ 347+رضا معصوم که نیست!+سفارت افغانستان پول داده است برای نگارش جانستان342+تصوری درست از افغانستان341
جهت سهولت دست‌رسي كاربران، هر بیست مطلب مرتبط در يك صفحه ذخيره خواهند شد. براي ديدن 340 نظر قبلي به لينك پايين صفحه مراجعه فرماييد.

========================================
360
جنگی بود جنگی که هست: برای گوری که در آن مُرده نیست
http://masih.ruhollah.org/1391/06/17/922/persian-blogs-day-2012/
محمدمسیح یاراحمدی-شهریور91
این سویی از ماجراست، سویی دیگر واقعیت تاثیر شبکه‌های اجتماعی است، بهرحال شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک، سیاه چاله‌ای برای نوشتن هستند. رضا امیرخانی توصیه کرده بود آنان که می خواهند بنویسند، عکاسی نکنند. به قول آقارضا، هر موقعیت انرژی دارد که با عکاسی یا گفته شدن این انرژی کم می شود، و ناگه می بینی اصلا جانش به نوشته شدن نمی رسد. این رفتاری است که شبکه‌های اجتماعی با سوژه‌های ما می کنند. هر سوژه‌ای که تا چند سال پیش، بهانه‌ای برای نوشتن پستی طولانی بود، با یک پست و چند کامنت خالی می شود و انگیزه نوشتنش هرز می رود. آنان که وبلاگ را بی مراقبه به قصد حضوری کوتاه در شبکه اجتماعی ترک کردند به چنین موقعیتی دچار شدند.
========================================
359
بنام اونکه عشقه: چند وقتیست دلم حال عجیبی دارد...
http://panahe-delam.blogfa.com/post/33
منتظر-شهریور91

چند وقتیه که میخوام بنویسم براتون از چند تا کتابی که خوندم دوست داشتم 

تیکه هایی از اون کتابارو بذارم براتون ولی خب الان فقط میخوام بگم که چه کتابایی اند،

اول کتاب جانستان کابلستان آقای امیرخانی که یه بار دیگه ام راجع بهش حرف زده بودم،

اصلن به ظنر و انتقاد هیشکس کاری ندارم همه اونا با جا و بی جا ،سر جای خودشون.

برای من حداکثر صداقت که در قلم این نویسنده هست مهمه.

اینکه "تعصب بی جا" روی هیچ مسئله نداره و اونچه که در ذهنش میگذره،

حتی با دیدگاه اینکه بخواد جذاب بشه نوشته ش،میاره و مینویسه..

این کتاب هم همینطوره مث همه ی کتابایی که خوندم ازشون.

پیشنهاد میکنم درصورت یه طرفه به قاضی نرفتن،یعنی اگه یه کمی انصاف و جنبه و

 کمی خود نگهداری! ، دارید برید بخونیدش.

========================================
358
خبرگزاری فارس:بعد از رضا امیرخانی و محمدحسین جعفریان
علی‌اکبر والایی هم گشت‌وگذار در افغانستان را کتاب کرد
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910612000361
...-شهریور91

به گفته والایی، در سفرنامه افغانستان به تاریخ این کشور نیز توجه بسیار شده است چراکه مردم افغانستان در سال‌های گذشته دوران سختی را گذرانده‌اند که در این کتاب به بررسی وضعیت گذشته و کنونی مردم این کشور پرداختم.

وی ادامه داد: کتاب «سفرنامه افغانستان» دارای یک نگاه تقریباً کالبد شکافانه و آسیب‌ شناسانه به مسائل افغانستان است که در آینده نزدیک از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر می‌شود

========================================
357
راز57: کار فرهنگی در دانشگاه؛ تجربیات و راهکارها
http://www.raze57.com/archives/4995
یاسر عسگری-شهریور91
حوزه هنر و ادبیات: الف. در عرصه شعر: محمدکاظم کاظمی، علیرضا قزوه، سیدحسن حسینی و…، ب . رمان و داستان: آثاری از نویسندگانی مانند رضا امیرخانی، محمدرضا سرشار، سیدمهدی شجاعی و…

========================================
356
ستاره‌ای در اوج::-)
http://farghad.blogfa.com/post/210
زهرا-شهریور91
بعدترش می روم سراغ "جانستان و کابلستان" امیرخانی ، بعد به این فکر می کنم که چقدردلم برای قلم امیرخانی تنگ شده است ، بعد با خودم میگویم چرا یک حسی امسال مرا مانع کرد که "قیدار" را بخرم ؟
========================================
355
زندگی جاریست: جانستان کابلستان
http://ghayyoomi.blogfa.com/post/93
علی‌اصغر قیومی-مرداد91

 

 جانستان کابلستان (روایت سفر به افغانستان)، رضا امیر خانی

نشر افق، تهران، چاپ پنجم، 1390، 348 ص

کتاب جانستان کابلستان، روایت سفر خانوادگی غیر رسمی و بدون برنامه ریزی نویسنده کتاب به  افغانستان  در سال 1388می باشد.

چند نکته جالب از این کتاب (البته نقل به مضمون):

* نویسنده معتقد است فاصله جامعه افغان با جامعه ایران حدود یکصد سال است ولی فاصله جامعه ایران با جامعه افغان حدود 5 سال است. (منظور آنکه اگر اتحاد ملی از بین برود و نفاق جای آن را بگیرد و دچار درگیریهای داخلی بشویم ظرف پنج سال افغانستانی می شویم برای خودمان)

* نویسنده  به زیارت قبر خواجه عبدالله انصاری معروف می رود و می بیند در محوطه آرامگاه درختی وجود دارد که افغانها برای گرفتن حاجت به آن میخ می زنند ( ما ایرانیها لااقل می رویم نخ می بندیم به شاخ و برگ این گونه درختها ) و از کرامات جناب خواجه عبدالله می دانند که این درخت با اینهمه میخ در تنه سالم می ماند و نمی خشکد (جل الخالق !!!)

* نویسنده به زیارت خواجه غلتان می رود، مردم هرات معتقدند که در ارامگاه این خواجه باید حاجت بطلبی بعد روی زمین بخوابی و دو غلت بزنی اگر قرار باشد خواجه حاجتت رابدهد خود جناب خواجه شما را هفت هشت دور دیگر بدون اینکه شما اراده کنی می غلتاندتان و می چرخاندتان !!!!

* (عذرخواهی میکنم) نویسنده از وضع بد دستشویی های عمومی می گوید و اینکه  کمتر چنین چیزی وجود دارد و معمولا باید افتابه را  از قهوه چی یا راننده اتوبوس بگیری و به سمت یک بیابان دستشویی حرکت کنی . بگذریم در جایی دیگر نیز نویسنده ذکر میکند که تفاوت ما و افغانها در دستشویی رفتن این است که اینجا می روی دستشویی بعد انجا را تمیز می کنی و میایی بیرون ولی در افغانستان می روی دستشویی آنجا را تمیز می کنی بعد قضاء حاجت می کنی و می ایی بیرون ( لابد یک  نفر هم بعد از تو که خواست دستشویی بروی می رود و انجا را دوباره تمیز می کند و ... )

* نویسنده محترم در جای جای کتاب حق نان و نمکی را که از برادران افغان خورده است به نیکی یاد می کند و با تعبیر جوان مرد مردمی هستند مردم این دیار از لطف انها و وجدان انهاو از محبت و مروت آنها تشکر می کند

بنده که از مطالعه این کتاب بسیار لذت بردم ( به طور ویژه از مقدمه آن) و بیشتر این کتاب را در سحرگاهان ماه مبارک رمضان خواندم.

========================================
354
...: یک شهریور نود و یک
http://porpot.blogsky.com/1391/06/01/post-594/
...-شهریور91
دیروز که «غرور و تعصب» رو در دو روز تموم کردم، «جانستان کابلستان» ِ رضا امیرخانی رو انتخاب کردم برای خوندن. الان فقط فصل آخرش باقی مونده. نمیدونم بعد از اون کتابی رو برای خوندن انتخاب کنم یا نه
========================================
353
تردید:کتاب فوق‌العاده «در پايتخت فراموشي»
http://www.tardid.com/archives/1391/05/post_271.php
محمد سرشار-مرداد91
افغانستان را دوست دارم. مثل پاره تن با عطر مولوی و خواجه عبدالله انصاری و آخوند خراسانی و سید جمال الدین اسدآبادی و بسیاری از بزرگان دیگر.
این دوست داشتن، در سالهای اخیر، به لطف دو کتاب بيشتر شده است: «جانستان کابلستان» رضا اميرخاني و «در پايتخت فراموشي» محمدحسين جعفريان.
در پايتخت فراموشي يادداشتهاي جعفريان از سفرش به مناسبت نخستين سالگرد شهادت احمد شاه مسعود است. سفري که با همراهي بهروز افخمي و چنگيز پهلوان و ... اتفاق مي افتد.
در ماه مبارک رمضان، توفيق خواندن اين کتاب شيرين، يارم شد و بهانه اي شد تا همت بزرگمردي چون جعفريان را در انتشار کتابي اين چنيني، بستايم.
اهميت اين کتاب به عمري است که جعفريان براي شناختن افغانستان گذاشته و سلامت بدني که در اين راه از دست داده. بنابرين در کتاب «در پايتخت فراموشي» با يادداشتهاي سطحي يک گردشگر چند روزه يک کشور مواجه نيستيم. مردي لب به سخن گشوده که گاه از خود افغانستانيها، بيشتر اين کشور را مي شناسد.

...
========================================
352
کتاب‌های من:جانستان کابلستان
http://myownbooks.blogsky.com/1391/05/04/post-5/
سیدخلیل-مرداد91
سفرنامه بسیار شیرین رضا امیرخانی از کوه نوردی تا خود دل افغانستان ========================================
351
شبیه: پارادوکس...
http://kelaj.mihanblog.com/post/90
شبیه یک دوست-مرداد91
بی ربط نوشت: قبلا خیال می‎کردم که فقط جان بی ارزش است، الان می فهمم که زمان نیز... (جانستان کابلستان، رضا امیرخانی)

جنگ و خونریزی
   سوریه و میانمار، بحرین
زلزله...
برادران و خواهران...
زیر توپ و گلوله و باتوم و زیر آوار

========================================
350
آزادی: علی اسم خداست
http://azadie.ir/1391/05/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA/
محمدآزادی-مرداد91
نمی دانم چگونه شد که ناگهان به یاد مزار شریف افتادم . مضجأ مبارکی که برادران افغانمان تصور می کنند مزار شریف « علی اسدلله » است . (هذا قبر ولی الله علی اسدالله) شاید به خاطر نوشتن درباره ی تروریسم و القاعده و … طالبان ! مسجد تماشایی و زیبایی که به نام کبود مشهور است و از دیگر باقیات صالحات « گوهرشاد » خاتون  . روحش شاد ! آن چنان که از گزارشات امیرخانی از مزارشریف بر می آید ( در جانستان کابلستان ) حتی برادران سنی مذهب ما هم در کنار مزارشریف ذکر «هو – هو یا علی مدد» می گیرند … ومن خیال می کنم اشتباه نمی کنم که « علی اسم خداست » ! این روزها بعد هر نماز خدا را به همین نام صدا می زنیم .و اصلا این مرتبه بگذارید به جای ایوان طلای نجف سری به مسجد کبود مزارشریف بزنیم . انگار کنید مشهد است و از صحن انقلاب به مسجد گوهر شاد می روید … هرچه نباشد آن جا هم دارالقرار و مسائر عشاق حضرت است …
========================================
349
برای خاطر کلمات: تاریخ افغانستان
http://dedicatedtobooks.blogspot.com/2012/08/blog-post_11.html
...-مرداد91
پ.ن: جانستان کابلستان را واقف لطف کرد بهم داد. خوانده‌ام. نظرم را بگویم؟ خوب است، دوستش داشتم. اما حیف رضا امیرخانی که این‌قدر در بند است. من همیشه به الزا ، دوستم که در هجده سالگی مسلمان شده، می‌گویم: " این که در هجده سالگی دین‌ت را عوض کردی شاید از سانتی‌مانتالیسم جوانی باشد. اما چطور می‌شود که آدم دکترای تاریخ گرفته باشد و هنوز هم از بند دین رها نشده‌.".." باشد؟" منظورم این نیست که دکترا چیز فوق‌العاده و منحصر به فردی به آدم می‌دهد، توی دانشگاه نه، اما پروسه‌اش آدم را بزرگ می‌کند، مجبور می‌کند تجربه کند و بیرون از فضای دانشگاه زیاد یاد بگیرد. دست کم توی حوزه‌های علوم انسانی؛ و این باعث می‌شود- یا من فکر می‌کنم باید باعث شود- که آدم از بند‌های سنتیِ غیرعقلانی رها شود. در مورد رضا امیر‌خانی هم همین‌طور، نمی‌فهمم که چطور می‌شود هنوز این‌قدر ذهن‌ش نسبت به بعضی چیزها بسته باشد. حیف.

========================================
348
کافه اردیبهشت: ...
http://raziehm69.blogfa.com/post-37.aspx
...-مرداد91

به دیار پرغربت من نزدیک نشو

خاکش دامن گیر است

خاکش کَش دارد...*

همچون این کلمات

غربت زده میشوی....

باز نکن این خط خطی های خاک خورده ام را

دلم بیشتر آرام میگیرد

....


پ.ن: جدی نگیرین.تو خواب نوشتم.....

*جانستان ،کابلستانٍ امیرخانی

========================================
347
رسالت فریاد: رتبه سه رقمی نوزاد شما را تضمین میکنیم !
http://hamedrezaee.blogfa.com/post-117.aspx
حامد رضایی-مرداد91

جانستان کابلستان امیرخانی را که میخواندم آن قسمتش که امیرخانی آینده یک نوزاد افغان را با آینده پسر یک و نیم ساله اش مقایسه میکرد خیلی برایم جالب بود. امیرخانی میگفت که پسر من حداقل رتبه سه رقمی اش در کنکور تضمین است !

اینکه یک نفر رتبه سه رقمی کنکور یک کودک یک و نیم ساله را که هیچ نشانی از بااستعدادی و شایستگی یا بی استعدادی و ناشایستگی او در دست نیست را تضمین می کند (آن هم در بدبینانه ترین حالت !)  یک معنا بیشتر نمیتواند داشته باشد : اینکه عامل تعیین کننده در قبولی های ممتاز کنکور و در نتیجه تصدی پست های مدیریتی آینده نظام استعداد و شایستگی نیست و یا حداقل صرفا استعداد و شایستگی نیست. وقتی شما بهترین امکانات تحصیلی را داشته باشی و در کلاسهای کنکور شرکت و فنون تست زنی را بیاموزی بدون توجه به میزان استعدادت به بهترین دانشگاه های کشور راه خواهی یافت . و آن عاملی که کلاس های خصوصی و کلاس های کنکور و ... را میسر میسازد پول است که طبیعی است همه مردم به یک نسبت از آن برخوردار نیستند .بنابراین راه برای طبقه خاصی از جامعه به سبب برخورداری از امکانات مالی برای رسیدن به مدرک معتبر و به تبع آن به دست گرفتن پست های دولتی و به دست گرفتن آینده نظام و کشور هموارتر میشود . و اقشار ضعیف به علت برکنار بودن از امکانات تحصیلی یکسان با اقشار مرفه از ورود به عرصه مدیریت کشور محروم خواهند شد و وقتی مدیریت کشور در دست مرفهین باشد نباید انتظار جهاد در راه محرومیت زدایی و برپایی عدالت اجتماعی از آنان داشت چرا که فارغ از اینکه مایل به اجرای عدالت باشند یا نباشند قادر به درک و فهم مشکلات این قشر نخواهند بود

========================================
346
دوستی: بیوتن رضا امیرخانی
http://tehna.blogfa.com/post/2
زکریا گرامی-مرداد91
از جانستان کایلستانش شروع کردم

خیلی خوشم اومد نگو از نثرش نه

از این نثر زیباتر هم هست

از غرب شناسی مطالبش که چه راحت با انسان شناسی و جامعه شناسی افغان ها ترکیب شده است.

گاهی که افغان های نیک را می سرود یاد حرف های دکتر رضا داوری می افتادم و سرگشتگی انسان های غرب زده و سکون و آرامش انسان های ساکن در عالم معنی را به خوبیلمس می کردم

افغان ها آنقدر سکنی گزیده اند که پشت قطاری از ماشین های دودزای سریع السیر آرام نشسته اندو حتی بوقی نمی زنند

آن قدر آرامند که در گرداب آتش و خون که بیگانگان بر آن ها ارزااااانی داشته اند رضا را به خوبی مهمان می کنند و رضا به خاک افغانسان کشش پیدا می کند و می گوید این خاک عجب کش دارد.

به سرم زد یه روز برم اونجا مثل رضا

اما راستش من عاشق آب و سبزی و درخت و گل و بلبل و اینجور چیزام تو بیابون هاو کوهستان کم آب افغانسان فکر کنم نباشه که بخوام برم

در هر صورت در کمتر از ۲۴ ساعت با احتساب زمان خواب کتابو خوندم و باعث شد بازم از امیرخانی بخونم

البته از قسمت تحلیل های سیاسی کتاب خوشم نیومد !!!!

از رضا امیرخانی که با راه روشن اما نرفته ی سید منیر آشناست بیش از این توقع داشتم.

اما رضا مومنه معصوم نیست در هر صورت رضا جون دوست دارم

همیشه در پناه ابی عبدالله باشی همیشه ی همیشه می دونم از این دعا خوشت اومده پس اگر این نوشته رو خوندی برای منم دعا کن

راستی عنوان بیوتن هستش که در جای دیگه دربارش و احساسم بهش خواهم نوشت.


========================================
345
حرف‌های فراموش شده: غبار روبی از میعادگاه!
http://meeadgah.blogfa.com/post/16
شریعت احمدی-مرداد91

فوق العاده زیبا و مهیج بود. گاهی اونقدر اضطراب از موقعیتهایی که نویسنده در افغانستان باهاشون روبرو میشد بهم دست میداد که نفسم تو سینه حبس میشد. سعی کنید بخونیدش چون نکات خیلی زیادی از فرهنگ و جغرافیا و تاریخ و سیاست افغانستان بهتون یاد میده. البته این کتاب بیش از یکساله منتشر شده و حتما خیلی هاتون خوندین!
========================================
344
راز کتاب:جانستان کابلستان

 http://razeketab.persianblog.ir/post/104

مریم قنبری-مرداد91

4 _5 تا دوست و اشنا و هم کلاسی تبعه دارم...ار اتباع افغانستان...خیلی خوشحالم...خوشحالم که قبل از اینکه وارد محیط دانشگاه بشم این کتاب  یک سازماندهی کلی به تفکراتم داد....البت قبلا هم تحت تاثیر کتاب های مختلف یک دیدگاه نسبتا اسلامی داشتم  اما کلا موضوع اتباع افغان با بقیه کلا فرق می کنه...مثلا  هیچ وقت نباید یه تبعه افغاتی رو با یه تبعه عرب مثلا از عراق مقایسه کرد....

ماخودمون همیشه ادعا داریم که با امدن اسلام همگی برابر شدن و میزان برتری رفت تو چیزهای واقعی مثل "تقوا"

و صد البته همیشه  ملامتگر اعراب جاهلی بوده ایم که چرا عرب رو برتر از عجم (نه کلا ایرانی ها که هر ملیتی غیر از عرب رو )می دونستند

حالا خودمون داریم بد تر از اونها می شیم و اون چیزی که خطرناک تره رسوخ این تفکر جاهلی بین قشر تحصیل کرده و فرهنگی ماست که البته داره کارهایی انجام میشه...ولی ما مثل اعراب یا ژرمن ها نبودیم  که از اول رگ و ریشه نژاد پرستی داشته باشیم...

نمی دونم شاید هم تحت تاثیر ادبیات خارق العاده  خودمون قرار گرفته گرفتیم و تریپ شاهنامه به خودمون گرفته ایم!!!!!(البته به شاهنامه صد هزار بار می بالیم اما در نظر می گیریم که در چه موقعیت و با چه هدفی نوشته شده..)

به هر حال اون چیزی که اتفاقا باید ما رو افغان ها نزدیک تر کنه پیشینه و تاریخ مشترکه...افعان ها تا 200 سال پیش ایرانی بودن!!!!!

و طی دوره های با کفایتی!!!شاهان ایرانی  از دست رفتن....

ما با افغان ها زبان،دین و و در گاهی  اوقات  فرهنگ یکسانی  داریم(نکته جالب تر اینه که اگه داریم فارس بودن خودمون رو هم ارجح بر اسلام   می کنیم باز هم حداقل برای حفظ زبان باید هوای افغان ها رو داشته باشیم که به جز ما و تاجیکستان تنها کشوری است  که زبان فارسی زبان اولش است!!!)

 افغان ها با توجه به سطح معیشت(و چه غیر اسلامی..) و سطح فرهنگی افراد مهاجر همیشه در ایران سرافکنده بودنند و  همین طور اگر دقت کنیم  طالبان و بعد از اون هم نیروهای ناتو و امریکایی و جنگ های داخلی تا حد زیادی  اعتماد به نفس رو از اونها گرفته...باید کمک کنیم بهشون برگرده..و فراموش نکنیم بر خلاف اون چیزی که به نظر می رسه  ایران بیشترین تعداد مهاجرو در کل دنیا داره!!!!به نقش تاثیر گذار خودمون یک لحظا فکر کنیم... حالا بعدا باید مفصل تر نوشت....

اما نکته مهم!!

 

جانستان کابلستان رو بخونید اگه می خواید یک بار دیگه دیدگاه اسلامی ایرانی خودتون رو نسبت به اتباع افغان سر و سامون بدین....


========================================
343
به نام اونکه عشقه: این روز های یک دل بسته....http://panahe-delam.blogfa.com/post/1
http://panahe-delam.blogfa.com/post/19
منتظر-مرداد91

این روز ها کتاب نویسنده ی خوش قلم و دوست داشتنیم رو میخوندم ...کتاب

"جانستان کابلستان" از  آقای "رضا امیرخانی" عزیز...

وب سایتشون رو تو لینک هام میذارم.پیشنهاد میکنم کتاب هاشو اگه نخوندید بخونید..آخرین کتابی که

ازشون منتشر شد" قیدار" هست.هنوز نخوندمش

========================================
342
خیال کن که غزالم: بی پرده  
http://radepayegol.blogfa.com/post/66
فاطمه-مرداد91
اولین کسی که برام مزاحمت خیابونی ایجادکرد. –توسن 13سالگی-یه افغانی بود.

بادخترعموم تویه پارک تو شهرک غرب بودیم که اون دوتا افغانی مزاحممون شدن.

هنوزم که 29سالمه ..دید منفی نسبت به قدم زدن تو خیابوناوپارکای شهرک غرب دارم.

توخونه قبلی یه کارگر افغانی داشتیم.چندسالی هم می اومد ومی رفت.تااینکه بعدچندسال مجبورشدیم بیرونش کنیم .چون همسایه طبقه اول می گفت به دوتا پسرکوچولوی اون نظرداشته ومدام به اونا می گفته برن تو پارکینگ که کارشون داره.

توی تاکسی نشستم. من نفرسومم .کنارم یه خانوم چادریه که سخت بهم چسبیده بهش می گم یه کم برواونورتر.به مرد کناری اشاره می کنه که باپاهای بازنشسته ونیمی ازفضای پشتو گرفته.می خوام سرش داد بزنم که اون پاهارو جمع کن .یعنی حرمت ماه مبارکم نداری؟ولی سکوت می کنم.نزدیک میدون انقلاب یه ماشین می پیچه جلومون .راننده ماشینو کنترل می کنه وناخودآگاه می گه :این چرا این طوری کرد؟

پسر-اگه بهش بشه گفت پسر- می گه:من ازکجا باید بدانم که اوچرااین طور می کند؟

افغانیه

توکوچه آروم درحال قدم زدن به سمت پارکم .یه مساله ای اتفاق افتاده وبه توصیه برادرم می خوام برم تو پارک بشینم وبه چیزی فکرنکنم.

یه کارگر افغانی ازیه ساختمون درحال ساخت بیرون می یاد وخطاب به من می گه:کلاغ سیاه ..امشب شب جمعستا.

همه اینها باعث شده که افغانی ها رودوست نداشته باشم.ازشون بترسم .متنفرباشم.درسته که بینشون ..کاظم کاظمی شاعرهست..دوست دوران راهنمایی خودم هست..یه همسایه قدیمی که الان آلمانه هست..ولی درکل دوستشون ندارم.

نه تنها من..که زنها ودخترهای دیگه این کشورهم دوستشون ندارن وازشون می ترسن.

وحالا ..این وسط نمی دونم چرایکی مثل رضا امیرخانی کتابی به اسم" جانستان-کابلستان"می نویسه واینقدرپیرامون کتاب تبلیغات مثبت می شه.

چندروزه کتابو خوندم وازاون موقع دارم راجع بهش فکرمی کنم وسرآخر به این نتیجه رسیدم که این کتاب ،یه کتاب سفارشیه..مثل اینکه سفارت افغانستان درایران به این آقا زنگ بزنه وبگه:یه کتاب درمدح افغانی وافغانستان بنویس.

مثلا می گه ..دونفرتوخیابون اومدن وکالسکه بچمو گرفتنو وازروی مانع ردش کردن.انگارنه انگارکه وظیشون نبوده :جوانمرد مردمی هستند این افغان ها

خوب حالا مثلا که چی؟یعنی اگه توایران بودی ،کسی این کارو واست نمی کرد؟یعنی چون یه کالسکه رد کردن تو فهمیدی که اون دونفرجوانمردن؟

توکتاب پره ازتعریف وتمجید..البته انتقاد هم هست ..ولی خیلی کمترازتعریف ها...

من تواینترنت خونده بودم که زمان نمایشگاه کتاب ..این کتاب تو بسته های 500تایی وارد غرفه نشرافق می شده ونیم ساعته تموم می شده ودوباره ازنو...
امیرخانی تو کتابش کلی مسئولین مملکتو دعوا می کنه که چرابه افغانها سخت می گیرن.به کارگرا اجازه ورود می دن ولی به مردم عادیشون نه.
این حرفش درسته ..ولی هیچ نمی گه زن ا ودخترای ما توایران ازدست این عده درعذابن.

هیچ کس –حتی اونی که عاشقش بودم وعاشقم بود-جرات این رونداشت که به من بگه ..امشب شب جمعستااا
من کتابو دوست ندارم.اگه بشه می خوام پسش بدم به ناشرش.بهتره بفرستنش به افغانستان تا خودافغانیا ازخوندنش به وجدبیان.
پ.ن:بی پرده نوشتم تا بعضیا که ازاونور بوم افتادن ،ازتعریف بیش ازحدازافغانیا دست بردارن.
من-دخترایرانی- ناموس همه مردای ایرانیم.غیرازاینه؟
========================================
341
ثانیه های تلخ تصنیف: بااونا !
http://www.a-skys.blogfa.com/post-109.aspx
آستیاژ-مرداد91

"جانستان کابلستان" را تمام کردم امروز . خوش احوالم . دلچسب بود . با اینکه اولش فکر کردم "انتخاباتیات" را زوری چپانده توی کتاب که برای خواننده توفیق اجباری اش کند ، اما دیدم کار ِ خوبی کرده .. صادقانه حرف زدنش را در مورد سیاست های داخل دوست داشتم . به هر صورت ، لذت بردیم :) حافظه ی خوبی دارد آقای امیر خانی . تصویر ِ درستی از افغانستان به آدم می دهد . بی جانب داری ، بی تعصب ، بی رنگ و لعاب ِ الکی .


در همين رابطه :
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(17) +انگار جانستان پیش زمینه‌ای باشد برای قیدار+آن‌چه باعث می‌شود همسایه‌ی شرقی کتاب‌های ما را بپسندد+اصلا رضا امیرخانی کیست؟+ما مردم قدر یک‌دیگر را بدانیم...+جناب مجید عزیزی و آریانایی که باید از نو شناخت
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(16) +جانستان به‌تر از قیدار جوان‌مردی را نشان می‌دهد+به گزارش یک زبان‌شناس عجب جانی دارد جانستان+محمدکاظم کاظمی: شعر مهم‌ترین پیوند ماست+خبرگزاری فارس و اگر کسی روزی تا هرات هم رفت و برگشت و کتابی، سفرنامه‌ای یا گزارشی نوشت جای بقیه را نمی‌گیرد+پیش‌نهاد جناب علی چنگیزی برای خواندن جانستان+
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(15)+رای‌زن افغانستان در ایران، جانستان را موجب تغییر نگاه دانست+رضاامیرخانی سیاسی نیست، اما سیاسی‌نویس هست!+تکذیب تیتر و استناد به کتاب در خبر امیرخانی و شرم از ایرانی بودن!
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(14)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(13)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(12)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(11)
.آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(10)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(9)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(8)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(7)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(6)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(5)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(4)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(3)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(2)
. آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(1)

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٠٦٣٥
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.