تاريخ انتشار : ١١:٤٨ ١٥/٨/١٣٩٢

آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (23) #481 +من او تنها کتابی از امیرخانی که نخوانده‌ام475+گردش‌گری ادبی471+بهترین رمان از نگاه دکتر سنگری469+اگر بازی کلامی را بگیرید، من او بی‌سیرت می‌شود468
   از اين پس جهت سهولت دست‌رسي كاربران، هر بیست مطلب مرتبط در يك صفحه ذخيره خواهند شد. براي ديدن 460 نظر قبلي به لينك‌هاي پايين صفحه مراجعه فرماييد. 
 
=================================
480
جالب انگیزان......؟: ...
http://451girls.blogfa.com/
کهربا-آذر92

وقتی رفیق آدم چیزی از آدم خواست ، لطفش به این است که بی حکمت و بی پرس و جو بدهی . اگر حکمتش را بدانی که به خاطر حکمت داده ای ، نه به خاطر لوطی گری.

من او - رضا امیرخانی
=================================
479
کتابخانه المهدی:
کتابخانه هنرستان المهدی
http://almahdilibrary.mihanblog.com/post/21
ف
اطمه شهریاری-آذر92
در این راستا کتابخانه هنرستان الهمدی سعی دارد منابعی را به مجموعه خود اضافه کند که متناسب با نیاز آموزشی و پرورشی دانش آموزان باشد. به همین جهت با مشورت با دبیران و همچنین نظر خواهی از دانش آموزان به تازگی منابع جدیدی برای کتابخانه خریداری شده است.
  • کتب هشت بهشت سهراب سپهری
  • رمانی هایی مانند ( ارمیا، من او، جانستان و کابلستان، ناصر ارمنی، ازبه، قیدار)
  • از قبر تا قیامت
  • تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در دوران پهلوی
=================================
طراوت-آذر92

امروز به پیشنهاد یکی از دوستای گلمون کتاب رمان ایرانی میخوایم معرفی کنیم...

رمان رمانتیک "من ِ او " اثر "رضا امیر خانی"

 این اثر برنده ی جایزه بیست سال ادبیات داستانی ایران و یکی از پر خواننده ترین رمان‌های

پس از انقلاب است و تا امروز تیراژ آن نزدیک به صدهزار بوده است...

خلاصه این کتاب:

داستان مربوط به خانواده فتاح ها از خانواده های ثروتمند و مذهبی تهران قدیم هستند .

حاج فتاح دو نوه اش مریم و علی را بسیار دوست دارد و همیشه سعی می کند لوطی گری را به آنها یاد دهد .

داستان بر محوریت علی فتاح می چرخد پسری بزرگوار که عاشق دختر کلفتشان به نام مهتاب است .

در پی کشف حجاب مریم به فرانسه می رود و بعد از مدتی مهتاب نیز به پیش او می رود ...

 

امیدوارم که پیشنهاد خوبی بوده باشه....

=================================
477
بهدخت: 
من معشوق
http://behdokht.ir/1392/09/%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%B4%D9%88%D9%82/
...-آذر92

خلاصه ی داستان رمان “من او” مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است و عشق پاک او با دختر خدمتکار خانواده اش به نام مهتاب که به دلیل اعتقاد علی به عشق پاک تا زمانی که از عشق راستین خود مطمئن نشده از ازدواج امتناع می‌کند و در خلال داستان از راهنمایی‌های درویشی مصطفی نام، از سلسله‌ای نامعلوم کمک می گیرد که نقش مهمی در داستان نیز دارد. مهتاب و علی هر دو عاقبت ناکام از دنیا می روند تا در جهان آخرت با یکدیگر ازدواج کنند. دو راوی در داستان هستند، یکی خود رضا امیرخانی و دیگر قهرمان داستان (علی فتاح)و این دو ماجراهای زندگی علی فتاح را از کودکی تا لحظهٔ مرگ / ازدواج، روایت می‌کند.

رضا امیر خانی در ایران و بخصوص بعد از رمان “من او” به سبک مخصوص خود مشهور است. رک گویی، در هم ریختن قواعد نوشتاری، به بازی گرفتن ذهن مخاطب چنان که گویی مخاطب جزوی از داستان است، همه به همراه شیوه ی خاص  بیانی و پرش های زمانی به گذشته و آینده، باعث می شود “من او” رمانی متفاوت از آب در بیاید.

فضای کتاب”من او”یک فضای آشناست.  مخاطب بعد از خواندن چند صفحه از کتاب  کاملا عاشق فضا و شخصیت های کتاب می شود  و هر چند که شخصیت ها بیشتر شبیه نماد هستند ولی با این حال نویسنده توانسته است به زیبایی آنچه را که می خواهد در قالب شخصیت های داستانش بگنجاند، بدون اینکه لطمه ای به روند داستان وارد کند.

شخصیت علی فتاح   که مهم ترین شخصیت داستان است و کتاب بر اساس زندگی او پیش می رود، در عین سادگی، بسیار پیچیده است. او مدام با خودش در جنگ و جدال است و به عبارت دیگر با خودش تضاد دارد.

برای مثال علی فتاح با وجود عشقی که به مهتاب دارد هرگز با او ازدواج نمی کند و این با پیش زمینه ی مذهبی که از علی گفته می شود در تضاد است. این شخصیت در روند داستان همیشه در حال یادگیری و تجربه کردن است که البته این جزو قسمت های طلایی داستان به حساب می آید.

نگاه نویسنده به شخصیت های داستانش از حاج فتاح و  مادر و خواهرعلی گرفته  تا شخصیت های بیرون از حریم خانه، مثل کریم و مهتاب و درویش مصطفی، نگاه خاصی است.او به همه به چشم کسانی نگاه می کند که با وجود نقص هایی که دارند می توانند عامل یادگیری و حتی گاهی نماد ارزش های بسیاری باشند. در این رمان علاوه بر شخصیت های مثبت و منفی  شخصیت های خاکستری هم وجود دارند که با وجود خرابی هایی که به وجود می آورند به موقع با اعمال و حتی جملات خود آن بخش از انسانیت وجودی انسان ها را به نمایش در می آورند.

در کتاب جمله ای وجود دارد که  بسیار ارزشمند است :

“پس هرکه عاشق شد،پاک شد، وهرکه پاک شد، بعد ازمرگ شهید مرده است”

این مهمترین جمله ی داستان است  که عملا در آخر برای خود علی اتفاق می افتد و سرانجام بعد از مدتها انتظار، علی فتاح  مثل یک شهید از دنیا می رود و حتی در قطعه ی شهدا به خاک سپرده می شود…

رمان “من او” بنوبه ی خود نوعی تحول  در سبک و نگاه در رمان های مذهبی به وجود آورد و هر چند نویسنده این روند را در رمان های بعدی خود که بعدا مورد بررسی خواهیم داد، ادامه نداد ولی رمان “من او”بدون شک جزو بهترین آثار زمان خودش بود و با استقبال بسیار زیاد مخاطب روبرو شد.

=================================
476
روزی کتابی: 
http://k-e-t-a-b.blogfa.com/
...-آذر92
حکما کور به‌تر میبیند. چون چشمش به کار دیگران نیست، چشمش به کار خودش است، چشمش به معرفت خودش است.

 

 

من او - رضا امیرخانی

=================================
من یک عادتی دارم چیزایی که همه یهو ازشون تعریف مینن نمیرم سراغشون.
مثلا همین من او ی امیرخانی. هر کی رو میدیدی میگفت بخونید. تا حالا تنها کتابی که از امیرخانی نخوندم همینه!!!
=================================
474
آناج: کتاب " منِ او " رضا امیرخانی در بناب نقد می شود
http://anaj.ir/news/pages/67546
...-آذر92
به گزارش آناج، میرسردار مرندی با اعلام این خبر گفت: در راستای معرفی آثار و کتاب های ارزشمند و مفید به جامعه خصوصاً قشر جوان، کتابخانه عمومی مدرس برنامه های متنوعی در زمینه نقد و بررسی و معرفی کتاب ها اجرا می کند.

مرندی گفت: بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید مدرس بناب، کتاب " منِ او" نوشته رضا امیر خانی با حضور دكتر اصغربرزی ،استاد دانشگاه در رشته ادبیات فارسی و یوسف محمدی، استاد دانشگاه در رشته زبان انگلیسی و هنر نقد، بررسی و به علاقمندان معرفی خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: این برنامه به عنوان یکی از طرح های هفته کتاب بود که با یک روز تأخیر، امروز ساعت 3 بعد از ظهر انجام خواهد شد.

وی افزود: شرکت برای عموم علاقمندان در این همایش آزاد است.
=================================
473
کتاب خوبه: من اُو
http://ketabkhobe.ir/%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%8F%D9%88/
...-آبان92
داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح است و عشق پاک او با دختر خدمتکار خانواده اش به نام مه تاب که به دلیل اعتقاد علی به عشق پاک تا زمانی که از عشق راستین خود مطمئن نشده از ازدواج امتناع می‌کند و در خلال داستان از راهنمایی‌های درویشی مصطفی نام، از سلسله‌ای نامعلوم کمک می گیرد که نقش مهمی در داستان نیز دارد. مه تاب و علی هر دو عاقبت ناکام از دنیا می روند تا در جهان آخرت با یکدیگر ازدواج کنند. دو راوی در داستان هستند، یکی خود رضا امیرخانی و دیگر قهرمان داستان (علی فتاح)و این دو ماجراهای زندگی علی فتاح را از کودکی تا لحظهٔ مرگ / ازدواج، روایت می‌کند. (کتاب من اُو)
=================================
472
پایگاه فرهنگی سرباز: 
ليست برترين رمان هاي ادبيات ايران و جهان(بعضي از كتب رمان نيست )
http://vazifeh.ir/index.php?module=content&func=viewpage&pageid=807
...-آبان92

4.من او/رضا اميرخاني

5.ارميا/رضا اميرخاني

6.دو كبوتر دو پنجره دو پرواز/مهدي شجاعي

9. امروز بشريت/مهدي شجاعي

=================================
471
خبرگزاری مهر: 
اغلب مکان‌هایی که در داستان‌ها به آنها اشاره می‌شود، وجود خارجی ندارند
http://www.mehrnews.com/detail/News/2169786
مصاحبه با جناب عالم‌نژاد-آبان92

عالم‌نژاد به «منِ او» اثر رضا امیرخانی اشاره و بیان کرد: براساس این رمان می‌توان با حال و هوای محله خانی‌آباد و کوچه مسجد قندی آشنا شد. در محله دولت، خیابان سعدی، پایین‌تر از کوچه امین‌زاده، خانه‌ای هست که یک زمان جلال آل احمد در بالاخانه‌اش زندگی می‌کرده و نامه‌هایش به سیمین دانشور را، آن زمان که سیمین آمریکا بوده، در آنجا نوشته است. جالب این‌که، عبدالله انوار، نسخه‌شناس معروف، صاحب‌خانه بوده است.

او با اشاره به تفاوت‌های گردشگری ادبی گفت: گردشگری ادبی، یک موضوع متفاوت است. گردشگر باید بداند برای چه سفر می‌کند و چه می‌خواهد. راهنماها هم باید ادبیات و جاذبه‌‌‌های ان را بشناسند، اما ماجرا اینجاست که مکان‌هایی که در داستان‌های ما به آن اشاره شده یا شاعران و نویسندگان ما در آن زندگی می‌کرده‌اند امروز یا مابه‌ازای خارجی ندارد یا شرایط مناسبی برای بازدید از آن فراهم نیست.

=================================
470
عصر مردم: ادبیات عرب مشهورتر از ادبیات فارسی شده است
http://archive.asremardom.ir/1392/08/07/5.pdf
مصاحبه با جناب موسی بیدج-آبان92
از میان نویسندگان کشــور ما کدام داستان نویس 
شناخته شده تر است؟
مهم ترین داســتان ایرانی در میان اعراب »بوف کور« اســت 
که چند بــار ترجمه شــده. در کنارش کارهای جــالل آل احمد، 
غالمحســین ساعدی، اسماعیل فصیح، محمود دولت آبادی و زویا 
پیرزاد هم ترجمه شــده است. کتاب رضا امیرخانی به نام »من او« 
و »قصه های ســبالن« محمدرضا بایرامی از طرف حوزه هنری به 
 عربی ترجمه شــده ولی هنوز منتشر نشده است. در کل میخواهم 
بگویــم همه این کارها باز هم باعث نشــده که چشــم اندازی به 
وجود بیاید
=================================
من اوی رضا امیرخانی.
=================================
468
خبرگزاری مهر، نسیم: محمدکاظم مزینانی در نشست عصر تجربه: زبان برای داستان‌نویسان، عرصه کشف و شهود است، نمی‌توان سوژه‌ای خلق کرد که متناسب با زبانش نباشد/ اگر بازی کلامی و کرشمه زبانی را از 'من او' بگیرید، بی‌سیرت می‌شود
http://nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=639537

http://www.mehrnews.com/detail/News/2155068
گزارش جلسه‌ی جناب محمدکاظم کاظمی-مهر92
مزینانی در ادامه گفت: متاسفانه در ایران زبان ژورنالیست بیشتر به نشریات و روزنامه اطلاق می شود ولی درغرب پیشینه دارد. مارکز را می بینیم که بازبان ژورنالیستی می نویسد و با همان زبان سوژه صدسال تنهایی را می نویسد. در بهترین شکل ژورنالیست در ایران شکل ادبی پیدا می کند. چیزی بین تاریخ و داستان که نمونه هایش را داریم. زبان برای داستان نویسان عرصه کشف و شهود است، نمی‌توان سوژه ای خلق کرد که متناسب زبانش نباشد . اگر بازی کلامی و کرشمه از رمان من او امیرخانی بگیرید بی سیرت می شود. کرشمه زبانی است که خیلی کمک می کند.
مزینانی همچنین از احمد دهقان به عنوان یکی از نویسندگان موفق و برخورد صادقانه با واقعیات و از رضا امیرخانی به عنوان یکی از نویسندگان موفق در عرصه بازی ها و کرشمه های زبانی یاد کرد.
=================================
467
وضعیتی در حال تغییر: جلو کتاب‌های خوب ضربدر می‌گذارم
http://laleyevajgoon.blogfa.com/post-604.aspx
شیوار-مهر92
2-من او/رضا امیرخانی/مناسب اونایی که یه رمان ایرانی استاندارد و همه‌پسند می‌خوان
=================================
466
روزی کتابی:...
http://k-e-t-a-b.blogfa.com/post/76
...-مهر92

حکما کور به‌تر میبیند. چون چشمش به کار دیگران نیست، چشمش به کار خودش است، چشمش به معرفت خودش است.

 


من او - رضا امیرخانی

=================================
465
مرگ تدریجی یک رویا: مطالعه
http://muser.blogfa.com/post/464
قاسم-مهر92
از ابتدای سال که اتفاقا با اهدای کتابی از ناحیه بهترین دوستم شروع شد، مطالعه را با سه جلد کتاب نوشته رضا امیرخانی شروع کردم. همانطور که قبلا هم نوشته ام ایشان قلم جالبی دارند وهمین باعث شد علاوه بر آن سه کتاب(نفحات نفت ـ داستان سیستان ـ جانستان کابلستان)، دو کتاب دیگر (من او ـ ارمیا) هم مطالعه کرده ام.
=================================
464
دنیای کوچک چینه من: شروع از پایان
http://sardtarinsokout.blogfa.com/
...-مهر92


منِ او:
 آدم ها -اگر آدم باشند- می فهمند که به همه چیز بایست خندید. 

آبجی: ت (گاهی راه حل یک مشکل تنها یک لبخند است)

تا حالا شده؟
شده کسی تو رو به اسم بیوتن صدا کنه و تو همیشه منتظر باشی که یه روزی کسایی رو ببینی که تو رو بیوتن صدا می کردن؟

=================================
463
عادت می‌کنیم: 
تنهای تن ها
http://4we.blogfa.com/post-165.aspx
م
حمد امامی-مهر92
یک بار هم عمو نسخه ای از «منِ او» ی رضا امیرخانی را پیش رویم گذاشت و گفت بخوان. بعد البته انکار من بود و دست نگرفتن کتاب به این بهانه که احساس می کردم رضا امیر خانی نویسنده ای است حکومتی که تیراژ بالای کتابهایش را مدیون حمایتهای نهان و آشکار دولتی است، و فکر می کردم اگر نبود این حمایتها، ظرف چند روز کتابش از ارشاد مجوز نمی گرفت و چاپ نمی شد، آنهم وزارت ارشادی که سالهاست کتابی مثل «زوال کلنل» محمود دولت آبادی را که به چند زبان دیگر ترجمه شده و نامزد یکی دو جایزه ی معتبر بین المللی شده بلاتکلیف نگه داشته تا خوانندگان هم زبان این نویسنده در کشورش از خواندن اثری از نویسنده ی محبوب شان محروم شوند. این ها دلایلی بود که دوست نداشتم سراغ آثار امیرخانی بروم. اما همین اصرار عموی معمم ام بود که باعث شد «منِ او» را دست بگیرم و یک نفس بخوانم و بعد هم پشت بند آن «ارمیا» و «بیوتن» و هر چه که تا امروز منتشر کرده از مجموعه مقالاتش گرفته تا سفرنامه هایش و این آخری قصه ی سفرش به افغانستان «جانستان، کابلستان» را بخوانم و بشوم یکی از خوانندگان آثار امیرخانی که این طور که در سایت شخصی اش نوشته از مرز پانصد هزار تَن گذشته اند.  
=================================
462
واگویه‌ها: نفوذی/من او/یک صعودباور نکردنی

http://alienjoo1.blogfa.com/post-218.aspx
سیدعلی انجو-مهر92
...کتاب های امیرخانی را چندتایی شان را خوانده بودم

من او را همه تعریف می کردند

نمی شد که بخوانم

حالا دست گرفته ام

تاصفحه چهارصدوخورده ای رفته ام

 

بدش نیست

اما به نظرم بیشتر از آنچه باید معروف شده

به هرحال دیوانگیهای امیرخانی دوست داشتنی است

شاید برای من

چون خودم هم گاهی دیوانگیهایی از این دست دارم و دوست شان دارم

=================================
461
سایت ارمیا: 
ترجمه‌ی روسی رمان من او، در انتشارات وچه منتشر شد +#2
http://ermia.ir/Contents.aspx?id=945
.
..-مهر92
خرید کتاب به زبان روسی از
http://www.labirint.ru/books/

در همين رابطه :
 . آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (22) نثر من او ضعیف است457+رونمایی من اوی روسی455+انتشار ترجمه روسی من او در مسکو452+مدیر سوره مهر و من او449+اگر کسی من او بخواند حسودی‌م می‌شود447+به‌ترین کتابی که خوانده‌ام444+من اوی غمگین442 
 .  آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (21) قطعه ناب روزنامه شهرآرا436+شعری از جناب ناصر فیض432+امیرخانی می‌خواسته یک کتاب حجیم تحویل بدهد424+یک دهه در مقابل خواندنش مقاومت کردم423+من امیرخانی421 
 . آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (20) من او به چاپ سی و هفتم رسید419+من او با چند قیمت در بازار وجود داشت و همین دلیل تغییر ناشرش بود415+حالا دا نشد من او!414+شیرجه می‌زدم به سمت من او!410+پای رفتنم لنگ عصای درویش مصطفاست408+کدام کتابفروشی من او دارد؟403+چه کسی دلش بیشتر برای مریم سوخت402 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (19) +فروش تلفنی چاپ سی و هفتم رمان من او400+ داستان پرمایه‌ای نیست396+من او می‌تواند داستان من و تو هم باشد394+برای پذیرفتن من او به عنوان رمان باید بخش‌هایی از آن را حذف کرد، جناب یوسفعلی میرشکاک390+امیرخانی در من او تونلی هزار تو حفر کرده است، جناب محمد عزیزی386 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (18) موفق‌ترین نویسنده متولد دهه‌ پنجاه 379+آیا در ادبیات فارسی رمان عرفانی داریم؟377+امکان خرید من او در سام376+تهران در جای جای رمان‌ها، تهران امروز368+فردانیوز و رمان‌های محبوب365+
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (17) +مسلمانان میانمار و من او+استاد سلحشور و صفحات سفید من او+اگر روزی دخترم دلیل حجاب را از من پرسید...+من او برای چهارمین بار+جناب احمد میراحسان، امیرخانی یک مومن تمام عیار است و نویسنده+احساس است، مزرعه نیست که شخم‌ش می‌زنی!+بهترین رمان ایرانی که خوانده‌ام+کجای این چرت و پرت‌ها رمان است+ 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (16)  +خانی‌آباد یادآور اصالت تهران است+با این جدانویسی در نهایت چه از زبان فارسی باقی خواهد ماند؟
 . آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (15) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (14)
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (13) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (12) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (11)
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (10)   
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (9) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (8) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (7) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (6) 
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (5) 
آن‌چه در وب راجع من او نوشته‌اند (4)
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (3)
. آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (2)
آن چه در وب راجع به من او نوشته‌اند (1)

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٩٨٣٢
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.