تاريخ انتشار : ١٢:٣٠ ٨/١٢/١٣٩٢

آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(24)  +امیرخانی در افغانستان479+خواجه غلتان477+چرا افغانستان مشکل دارد؟476+جانستان کابلستان غافل‌گیرم کرد472+گفت‌وگو با جناب محسن اسلام زاده467+به جدم کشش داشت465
   جهت سهولت دست‌رسي كاربران، هر بیست مطلب مرتبط در يك صفحه ذخيره خواهند شد. براي ديدن 460 نظر قبلي به لينك پايين صفحه مراجعه فرماييد.

=======================================
480
دانش‌جوی فکرینولوژی: از غزه تا لبنان با بامیه و داعش!
http://fekrino.blog.ir/post/9
امیرالف-تیر93
و ناخودآگاه یاد شعار «نه غزه نه لبنان» عده‌ای می‌افتم که با استدلال «استراتژی راهبردی نظام در مرزهای رژیم اشغال‌گر» به هیچ‌وجه قانع نمی‌شوند و ناخودآگاه‌تر یاد سفرنامه «جانستان کابلستان» رضا امیرخانی که می‌گفت به دلیل بی‌مهری‌هایی که با «جوانمرد مردمان» افغان داریم، کم کم محبوبیت‌مان نزدشان کمتر می‌شود و اندک اندک مغضوب و منفورشان و این همان‌ است که می‌گوییم محبوبیت‌مان در منطقه و جهان کم شده است. آیا محبوبیت جز با کمک و همدلی با مردمان رنج‌دیده امکان‌پذیر است؟


=======================================
479
تسنیم: استقبال از «دا»،‌ «من او» و «در پایتخت فراموشی» نشانه‌ای از ظرفیت‌های نشر ایران
http://mobile.tasnimnews.com/fa/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/1393/03/24/400161
...-خرداد93
...

نویسندگانی چون رضا امیرخانی‌، حبیب احمدزاده،‌ احمد دهقان،‌ ابراهیم حسن‌بیگی‌، محمدرضا بایرامی‌، سید مهدی شجاعی‌، نادر ابراهیمی و ... توانستند با تولید آثار فاخر ادبیات نوین انقلاب اسلامی را به درختی تنومند در عرصه ادبیات فارسی تبدیل کنند،‌ ادبیاتی که امروز شاید به‌جرأت بتوان گفت که به‌نوعی در کشورهای همسایه رواج یافته مخاطبان فارسی‌زبان بسیاری دارد،‌ علاوه بر آن آثار بسیاری از نویسندگان ایران امروز در کشورهای مختلف دنیا ترجمه شده و در اختیار مخاطبان جهانی قرار گرفته است.

افغانستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که به‌دلیل اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی با ایران به‌عنوان یک نقطه خاص حائز اهمیت است. سالانه بیش از 80 درصد کتاب‌های موجود در بازارهای افغانستان از ایران تأمین می‌شود و می‌توان گفت،‌ بازار نشر افغانستان به‌عنوان یک بازار بالفعل نشر ایران مطرح و نیازمند توجه و ساماندهی مناسب است. این موضوع به‌گونه‌ای است که حتی تعجب برخی از نویسندگان،‌ ناشران و مسئولان ما را نیز برانگیخته است، برای نمونه رضا امیرخانی، در کتاب «جانستان کابلستان» از اینکه کتاب «من‌او» در کتاب‌فروشی‌های افغانستان موجود است،‌ اظهار تعجب می‌کند،‌ این در حالی است که بنا به گفته محمد‌ابراهیم شریعتی مدیر انتشارات عرفان و ناشر مهاجر افغانستان در ایران‌، کتاب‌های امیرخانی میان مردم افغانستان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

شریعتی می‌گوید:‌ «من او»‌، «جانستان کابلستان» و دیگر آثار امیرخانی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها و رمان‌ها میان مردم افغانستان است،‌ به‌گونه‌ای که تاکنون شمارگان بسیاری از این کتاب‌ها به فروش رفته و یا در کتابخانه‌های افغانستان موجود است.

...

چگونه می‌توان تجربه فروش موفق «دا»‌، «من او»،‌ «جانستان کابلستان» و ... را تکرار کرد؟

فروش 10هزار نسخه‌ای «دا»،‌ فروش چندهزار نسخه‌ای «من او» ،‌ «جانستان کابلستان»،‌ «در پایتخت فراموشی» و سایر آثار نویسندگان ایران در افغانستان و دیگر کشورهای همسایه هر‌چند موجب شگفتی و شادمانی است،‌ اما این نمونه تنها چند درصد از تمام ظرفیت‌ موجود در ادبیات داستانی ایران است و شکوفا شدن تمام این ظرفیت نیازمند همان پشتوانه دولتی برای  جهانی شدن ادبیات است که اگر نباشد،‌ تنها همت نویسندگان جوابگو نخواهد بود. در پایان باید پرسید چگونه می‌توان تجربه موفق فروش «دا»،‌ «من او»  و ... را برای دیگر آثار تکرار کرد؟

=======================================
478
روزگار نو: یاران دوزادهم تیم ملی چگونه انتخاب شده اند!
http://www.rouzegareno.ir/fa/news/91364/%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%85%D9%84%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF
...-خرداد93
 قرار است این بازیگران محترم چگونه تیم ملی را یاری کنند؟ به عبارتی، بود یا نبودشان بر کدام جنبه تیم ملی موثر است؟ و به عبارت دیگر، از اعزام این افراد به برزیل باید فایده ای به تیم فوتبال ایران برسد. معلوم است که کار فنی، بدنی، تغذیه و... به عهده مربیان و کادر همراه تیم است، فقط می ماند مسایل روحی-روانی که به قاعده چندان از عهده نام هایی که اعزام شده اند بر نمی آید؛ حتی ثبت درست خاطرات هم نه کار این گروه که کار کسی چون رضا امیرخانی یا محمود دولت آبادی است. 
=======================================
477
کتاب‌خانه گالیکش: خواجه غلتان مكاني عجيب در افغانستان
http://galikeshpl.blogfa.com/post-303.aspx
خانم قاضوی-خرداد93

اولين بار كه اين كلمه را در كتاب "جانستان كابلستان" اميرخاني خوانديم برابمان جالب بود كه بدانيم خواجه غلتان كه بود و چرا به اين نام مشهور شد . با مطالعه اين كتاب و جستجو در فضاي مجازي به اين مطلب رسيديم كه :

در مورد پیشینه این آرامگاه و خود خواجه غلتان روایت‌های متعددی در بین مردم وجود دارد. اما مشهورترین آنها این است که خواجه غلطان وقتی به سمت هرات می‌آمد از جانب کوهی وارد شهر هرات شد

=======================================
476
جهان‌نیوز:فراموش‌کردن سیستان با غمزه دختر ایرلندی!
http://www.jahannews.com/vdcjo8etiuqemoz.fsfu.txt
مصاحبه با جناب یاسر عرب-خرداد93
مثالی می‌زنم. من قسمتی از جانستان کابلستان رضا امیرخانی را خیلی پسندیدم. می‌گوید وقتی با هواپیما از مزارشریف بلند شدم متوجه شدم چرا مردم افغانستان این قدر با هم مشکل دارند. چون این کشور از بالا همه‌اش کوه است. ملت وقتی ایجاد می‌شود که رفت‌و آمد کنند. جاده ندارد این کشور. میانگین سرعت اتوبوس‌ها ۳۰ کیلومتر در ساعت است و فرایند ملت سازی کند می‌شود. الان مشکلات امنیتی در استان سیستان وجود دارد اما چون نگاه اجتماعی نیست، صدها برابر پولی که می‌توان هزینه کرد برای زیرساخت‌های اجتماعی در حوزه‌های امنیتی هزینه می‌کنند و جواب هم نمی‌گیرند. خب هی دیوار کشیدید هی سیم خاردار کشیدید جواب نداد. یک بار هم شده بیایید وضعیت اقتصادی و اجتماعی را بر طرف کنید، مشکلات امنیتی برطرف می‌شود.
=======================================
475
تراوشات ذهن من: نوشتاری پیرامون "جانستان کابلستان-نوشته رضا امیرخانی"
http://my-minds.blogfa.com/post/2
رضا طادی-اردیبهشت93
"هر بار وقتی از سفری به ایران بر می گردم، دوست دارم سر فرو بیافکنم و بر خاک سرزمین م بوسه ای بیافشانم. این اولین بار بود که چنین حسی نداشتم. بر عکس پاره ای از تن م را جا گذاشته بودم پشت خطوط مرزی. خطوط "میداین بریطانیای کبیر "! پاره ای از نگاه من، مانده بود در نگاه دختر هشت ماهه... بلاکش هندوکش.."

 

 جانستان کابلستان اولین کتابی نیست که از رضا امیرخانی میخوانم. ولی شاید از نظر من متفاوت ترین باشد. من میتوانم ادعا کنم مشتری دائمی کتابهای امیرخانی ام. اما آن چیزی که باعث شد اراده ام در خواندن این کتاب بیشتر بشود نقدهایی بود که راجع به این کتاب در فضای مجازی خواندم. نقدهایی که بعد از مطالعه جانستان، به نظرم بیشتر نوعی فحش و شاید تسویه حساب سیاسی آمدند تا نقد. نقدهایی که صرفاً به خاطر اینکه این نویسنده در سال 88 از وضعیت پیش آمده ی پس از انتخابات اظهار نارضایتی می کند، او را بریده ی از نظام تلقی می کنند. این که رضا امیرخانی در سال 88 موضع سیاسی روشنی اتخاذ نکرد به نظر من امری ناصحیح بود که متأسفانه از او سر زد، ولی اینکه با این کار بخواهیم او را از دایره ی هواداران نظام خارج کنیم به نظرم امری است ناصحیح تر و بل ابلهانه...

جانستان روایتی است از سفر امیرخانی به افغانستان با همسر و فرزند سه و نیم ساله اش. در این کتاب وی به شیوه ای جذاب و خواندنی اوضاع فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی افغانستان را به تصویر می کشد. و البته به غلط، اوضاع پس انتخابات افغانستان را با اوضاع بعد از انتخابات ایران مقایسه می کند.

در هر صورت با تمامی نقدهایی که بر شخص امیرخانی و آثارش وارد است، برای من، امیرخانی همان امیرخانی "منِ او"ست. شاید هم امیرخانی داستان سیستان؛امیرخانی "مومن در هیچ چارچوبی نمی گنجد..." !

=======================================
474
لابیرنت: از کتاب چه خبر؟
http://www.labynth.blogfa.com/post-351.aspx
k1-اردیبهشت93
نوع روایت همون‌جوری که خود نویسنده روی جلد کتاب نوشته «حاشیه‌نویسی بر سفر» است. بنابراین نه داستان هست و نه سفرنامه‌ای شبیه به جانستان کابلستان امیرخانی. بدون‌شک استفاده از عکس می‌تونست جذابیت‌های این کتاب و سفر رو برای خواننده بیشتر کنه.
=======================================
473

تقدم: متخصصِ ریاست جمهوری!

http://www.taghadom.com/cultural/literature/77558-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D9%90-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C
...-اردیبهشت93
«جانستان کابلستان» 352 صفحه ای رضا امیرخانی که حاصل سفر وی به افغانستان در سال 88 است و نشر افق آن را با قیمت 6500 تومان روانه بازار نشر کرده تاکنون چهار نوبت از چاپ های این کتاب به فروش رسیده است. کتابی که در پنجمین روز برپایی نمایشگاه کتاب در غرفه افق عرضه شد و ۵۵۰ نسخه از آن در‌‌ همان روز و در عرض ۴۰ دقیقه به فروش رفت.

فصل افتتاحیه‌ کتاب «مور و تیمور» نام دارد که در آن به شرحِ یک کوه‌پیمایی عجیب بعد از انتخابات 88 پرداخته شده‌ است. پس از آن، فصول سفر به افغانستان، در هشت فصل تدوین شده‌اند. سه فصل به نام‌های «مشهوراتِ هرات»، «متواتراتِ هرات» و «تحریراتِ هرات» پیرامون شهر هرات نوشته شده ‌است؛ شهری که نویسنده آن را معادل تیموری اصفهان صفوی دانسته است.
....
=======================================

472
خبرگزاری فارس: «جانستان کابلستان» غافلگیرم کرد/ مدینه فاضله خالد حسینی آمریکاست/ دو هزار شهید افغان در دفاع مقدس
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930214000463ب
محمدسرور رجایی-اردیبهشت93

«جانستان کابلستان» غافلگیرم کرد

 

رجایی به کتاب هایی با موضوع افغانستان که در نمایشگاه کتاب در سال های گذشته دیده نیز اشاره نمود: مشاهده کتاب «جانستان کابلستان» رضا امیرخانی در سال 90، «در پایتخت فراموشی» محمد حسین جعفریان در سال 91 و مجموعه اشعار شاعران افغانستان تحت عنوان «درختان تبعیدی» در سال 92 کتاب هایی بود که با دیدن آنها در نمایشگاه کتاب غافلگیر شدم.


=======================================
471
هو الرحمن: بالاخره استفاده مفید از تعطیلات!
http://hovarrahman.sepehrblog.ir/
م.ع.-فروردین93

این روزها با جانستان کابلستان نوشته ی آقای رضا امیرخانی زندگی کردم! نگاهی نو به افغانستان! جوانمرد مردمی هستند مردم این دیار!

    با این بند نوشته اش یاد سفر کربلا افتادم و غذاهای لذیذ و بهداشتی بین راه که اتفاقا چقدر هم خوشمزه بود!

   "نانی را دست به دست می چرخانند و ذکری می گویند و بر آن می دمند. پیر می گوید:

هزار ذکر دارد این نان...

بعد تکه ای جدا می کند و به لی جی می دهد. در دنیایی، این نان، آلوده است به بازدم چندین پیرمرد پا به سن گذاشته با ریه های معیوب از ناس و خاک باد و شاید هم دوغ حشاشین و... و در دنیایی دیگر این نان متبرک است به دم چندین درویش که ذکر یا هو گرفته اند و یا علی گفته اند... من دنیای دوم را بیشتر می پسندم. پس هم خودم لقمه ای از نان می خورم، هم لی جی!"

=======================================
470
خبرگزاری دانش‌جو: وقتی امیرخانی به جای مشهد به افغانستان می‌رود!

http://www.snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=4&Id=301930&Sgr=16
...-فروردین93
گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ کتاب «جانستان کابلستان» رضا امیرخانی که روایت سفر وی به کشور افغانستان است در سال 1390 توسط انتشارات افق به چاپ ششم رسید و راهی بازار کتاب شد.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

 

تلفن زنگ می خورد. از ایران هستند و نگران ... «مگر قرار نبود مشهد باشید الان؟ هر چه به شماره ایران ت زنگ می زدیم، جوابی نمی دادی.... همه خوبید؟ چرا نیامده اید؟ ام شب نمی آیید؟ چند روز دیگر ؟ آخر چند روز؟ مشکلی که پیش نیامده است؟ خوب ... گوشی را بده به.... نه، اول بده به لی جی.... می خواهیم با او صحبت کنیم...»

=======================================
469
کتابخورها:جانستان کابلستان
http://ketabkhorha.ir/%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/
آرمین سجادیان-اسفند92

آقای امیرخانی به همراه همسر و پسر یک سال و نیمه اش راهی مشهد بودند و البته به صورت اتفاقی گذرنامه هایشان هم همراهشان بوده است و تصمیم می گیرند به افغانستان سفر کنند. این کتاب شرح دید و بازدید ایشان از افغانستان یعنی هرات و مزارشریف و کابل است . دیدنی های این شهرها رفتار مردمش کارهای تبلیغاتی که در این شهر ها انجام شده دید مردمش در مورد ایران و مقداری نقد در همین راستا است .

قسمت های زیبایی از کتاب

هر جای عالم که مردکی به مردکی جوان مردی کند ،جبران جوان مردی دیگری است .

عادت غریبی هم که دارند این است که نظافت تشتاب را اول کار انجام می دهند ، نه آخر کار ! یعنی هرکس مجبور است نظافت کند گندکاری های نفر قبلی را و به همین قیاس و استقرا ، دلیلی نمی بیند تا سلسله را به هم بزند ! فرق فرهنگ کثیفی با تمیزی در ترتیب همین سلسله مراتب است دیگر ، اول تمیز کنی یا آخر !

 =======================================
468
کتابدوست: جانستان کابلستان.نويسنده:رضا امیرخانی
http://bookfriend.blogfa.com/post-4308.aspx
محمود موحدان-اسفند92

جانستان کابلستان(روایت سفر به افغانستان).نويسنده:رضا امیرخانی.انتشارات:افق.تعداد صفحه 354 صفحه .مصور. قیمت 6500 تومان

 امیرخانی روایت سفر به افغانستان را با مقدمه‌ای طولانی، عنوان مور و تیمور شروع می‌کند. سفرنامه افغانستان و قسمت اصلی کتاب هم از سفر نویسنده به مشهد برای معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه‌ صنعتی شریف شروع می‌شود و او مثل همه مسافرت‌هایش همه مدارک از جمله گذرنامه‌اش را همراه دارد...

=======================================
467
خبرستان: 

ماجرای یک سنی بلوچ که شب شهادتش خواب امام را دید

http://khabarstan.ir/news-1617077
گفتگو با محسن اسلام زاده-اسفند92

خبرنامه دانشجویان ایران- در مورد فیلم سفر به دیار پشتون ها توضیح بدهید که قضیه اش چه بوده؟ ایران ظرف پنج سال می تواند به یک افغانستان تبدیل شود ببینید من همواره دغدغه ام بحث وحدت بوده حتی شده در خود سوریه هم به دنبال همین می گشتم.

در سیستان و بلوچستان، در لیبی و در جاهای مختلف هم همینطور، خب یکی از این جاها می توانیم بگوییم سوریه هست، یکی افغانستان هست.

رضا امیرخانی حرف جالبی زده، وی می گوید افغانستان شاید با ایران صد سال فاصله داشته باشد ولی ایران ظرف پنج سال می تواند به یک افغانستان تبدیل شود.

چون هم تنوع قومیتی و هم تنوع مذهبی و هم وسعت بسیار زیادی که ایران دارد می تواند در صورت غفلت، ما را تبدیل به یک افغانستان کند.

 =======================================
466
سابق بر این قاتل بودم...: خو خسته م :(
http://ghatele-anar.blogfa.com/post/45
مرضیه-اسفند92
فردا هم قراره با خاله م بریم انقلاب که کتاب بخره(هر سال کتاب عیدی میدن). منم به این شرط باهاش دارم میرم که زِرت مکزیکی و فلافل و جانستان ِ کابلستان برام بخره. اول قبول نمیکرد ولی بعد از اینکه بهش گفتم یه راهی برای پولدار شدن هست و اونم پول برداشتن از جیب شوهرته
 =======================================
465
داهول: رضا امیر خانی می دانی سیاه سر ها در ایران سر سبز شده اند...
http://dahool.blogfa.com/post/616
داهول-اسفند92
همیشه همراه خود یک کتاب به محل کارم می برم دیروز جانستان کابلستان مهمان چشمانم بود . بعد از صرف شام بلند شدم ظرف ها رو به آشپزخانه بردم و شروع به شستن کردم ماشاالله به من .خوب ظرف می شورم!شور انگیز شاید باشد شست و شو . چون من عمراً در خانه دست به سیاه  و سفید بزنم تا این حد ناجور تنبلی در من نهادینه شده است. سه عدد بشقاب، دو قابلمه آلمینیومی، سه لیلوان دسته دار، قاشق و چنگال به تعداد کافی یک جفت دست تُپل و مایع ظرف شویی ملزومات شستن بود. نور به قبر سهراب ببارد می گفت : زندگی، شستن یک بشقاب است! 

به جدم آدم ابوالبشر کتاب امیر خانی از بس کشش داشت از ساعت نُه شب تا نزدیک های ساعت سه شب بیش از سیصد صفحه کتاب را خواندم به حدی که وقتی ماشین پراید تا یکی دو متری کیوسک آمد اصلا خبر دار نشدم! احمد بود گفتم کی آمدی متوجه نشدم گفت : احساس کردم متوجه حضورمن نشدی گفتم : غرق در کتاب بودم.

صبح هم بعد جارو کشی اتاق شروع کردم باقی کتاب را هم بخوانم تا اولین بار در عمرم باشد کتابی را به این شدت و حدت خوانده باشم . کتاب روایت سفر به افغانستان می باشد از من می شنوید حتما بخوانید دو سه جا خندیدم اما یکی دو بار هم بغض کردم اشک از گوشه ی چشم می خواست سُر بخورد بر گونه های تو پُر و گوشتالوی من! آخر هم تسلیم اراده اشکم شدم .
 =======================================
464
نقد آزاد: نژاد پرستی جاهلانه
http://naghdazad.blogfa.com/post-470.aspx
مسلمان ایرانی-بهمن92
مدتها پیش کتابی خواندم از آقا رضای امیرخانی(( جانستان، کابلستان)) که شرح مسافرتی به افغانستان بود و تو صیفی که ایشان از مردم و فرهنگ افاغنه می کردند برایم جای تعجب داشت...با استاد ادبیات راجع به این موضوع صبحت می کردیم و من گفتم یعنی افغانهایی که در ایران هستند مشکل دارند... و او پاسخ داد: باید دید تاثیر فرهنگ ما روی آنها چه اندازه بوده!!!!
=======================================
463
http://www.feministschool.com/spip.php?article7471
    کلوپ نسوان....  
 

فرصتها و چالش های تحصیل دختران مهاجر افغان در دوره متوسطه در ایراناکرم خاتم-27 بهمن 1392

 
 

مدرسه فمینیستی: این مقاله به قلم اکرم خاتم، کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، برگرفته از پایان نامه نویسنده در مقطع کارشناسی ارشد با عنوان «شکل گیری هویت دانش آموز دختر دبیرستانی مهاجر و تاثیر سیستم آموزشی بر آن» و با راهنمایی دکتر ابراهیم صالحی عمران، استاد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه مازندران به نگارش درآمده است:

منابع

- امیر خانی، رضا(1390)"جانستان ،کابلستان " تهران، نشر افق.

=======================================
462
کلک ما نیز پیامی...: یـادمـان بـاشـد پـیـام آفـتـاب...

http://ckelckeman.blogsky.com/1392/11/21/post-71/%DB%8C%D9%80%D8%A7%D8%AF%D9%85%D9%80%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%80%D8%A7%D8%B4%D9%80%D8%AF-%D9%BE%D9%80%DB%8C%D9%80%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%81%D9%80%D8%AA%D9%80%D8%A7%D8%A8
مریم انصاری-بهمن92

من هرگز انقلاب اسلامی را پدیده ای سنّتی یا حتی سنّت گرا نمی دانم. انقلاب اسلامی ایران، یک پدیده ی عمیقاً مدرن است. ... ... ... امام خمینی، چرا پدیده ای به نام جمهوری اسلامی را طرح می کند؟ و در چه شرایطی آن را مطرح می کند؟ آیا می توان پذیرفت که هیچ عالِم شیعی تقربی به موضوع حکومت دینی نداشته است؟


به گمان من، در حکومت سنّتی، ذات حکومت، ممزوج است با رفتارهایی خشن. مصلحت، حکم می کند که سلطان، چشم در بیاورد و گوش ببُرد و شانه سوراخ کند تا عین باشد و سمع باشد و ذوالاکتاف. سلطان چاره ای ندارد تا برای گرفتن خراج، از اخلاقیات بکاهد و بر مبلغ افزاید. و در این میان، عالِم دینی، شیرین عقل نیست که دین را پیوند بزند به چنین سلطنت وحشیانه ای. پس کار قیصر را به قیصر وا می گذارند و همین که گاه گاهی برای دنیا و آخرت بندگان کاری کنند، می شود اهم تکالیف اجتماعی! کار که خیلی گره بخورد، دست اجانب که خیلی رو شود، تحریم تنباکو و فتوای جهاد و از این دست می شود بالاترین قسمت اجتماعی فقه.


...

...

...


فقط کمی بیاندیشیم که چرا امام خمینی بعد از تبعید عراق و دوره ی نهضت سازی، به گزینه ی پاریس -در مقابل گزینه های شرقی- برای ادامه ی تبعید اعتراض نمی کند.


کمی بیاندیشیم که چرا امام در نوفل لوشاتو، روزی چند ساعت را برای مصاحبه های پرشمارش وقت می گذارد؟


مگر نه اینکه رسانه، مهم ترین سلاح و سرمایه است در دنیای مدرن؟


ابزار او برای مبارزه چیست؟


چرا او با مبارزه ی مسلحانه مخالفت می کند و مبارزه ی فرهنگی و مردمی را مهم ترین راه اسقاط سلطنت پهلوی -به عنوان کارگزار امریکا- می داند؟


در زمان او نوار کاست، به عنوان مدیوم انتقال پیام، آیا مدرن ترین ابزار نیست؟


به یاد بیاوریم که پیش از انتشار نوارهای سخنرانی امام، در خانه ی بسیاری از متدیّنان، حتی دستگاه پخش و ضبط صوت وجود نداشته است. همه ی این ها نشان می دهد که انقلاب اسلامی با شناخت اقتضائات دنیای مدرن و استفاده ی از آنها به پیروزی می رسد...


فتامل...


و حالا اگر مسئولی میانی در همین جمـهـوری اسـلـامی، مصلحت را در این ببیند که مثلاً برای سرکوب آشوب های خیابانی پس از انتخابات، به جای یک رفتار مدرن، مثلاً ماشین آب پاش که از صد سال پیش در اروپا مرسوم بوده است، از لباس شخصی و زنجیر و میل گرد استفاده کند، او فقط یک خطای ساده مرتکب نشده است. خطای او یک خطای ساده نیست که بگوییم افکار عمومی نسبت به  این رفتار معترض خواهند بود...خطای او یک خطای ریشه ای است. او از ابزار دنیای سنّتی، در یک پدیده ی مدرن استفاده کرده است. او یک خطا در مورد انقـلاب اسـلـامـی نکرده است. او مثل حکومت همان سلطان سنّتی، مصلحتی سنّتی را لحاظ کرده است... پس با ذات امروزی انقلاب اسلامی مخالفت کرده است و ...


فتامل تر!



رضـا امـیـرخـانی/ جـانـسـتـان کـابـلـسـتـان/ زائـر زار و نـزار مزار

=======================================
461
وطن امروز:پيام نخستين سفر استاني روحاني
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2885449
میکائیل دیانی-دی92
برخي از تحليلگران در توصيف از استقبال مردم خوزستان از روحاني با عبارت رضا اميرخاني درباره کانديداي مورد نظرش (محسن رضايي) در انتخابات سال 88 ياد مي کنند که مي گفت: هواداران کانديدايي که من به او راي دادم عرض خيابان ولي عصر را هم پر نمي کردند چه برسد به طولش!


در همين رابطه :
 .آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(23) #457 +محبت جناب ابوطالب مظفری به جانستان457+سفرنامه‌ای به افغانستان و تاجیکستان456+جدل شما یعنی ذبح ما در لبنان454+نشست دانش‌جویان افغانستانی و رضاامیرخانی453+کسی یک‌تنه بتواند کدورت‌های دو ملت سابقا یکی را برطرف کند450+انتخاباتیات بهترین فصل کتاب بود447+جانستان به جانم نشست442 
 .آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(22) رضا امیرخانی ها سفیران واقعی انقلاب437+معشوقه به عاریت نداده‌ست کسی!436+جانستان روی آمازون435+بیگانه‌ستیزی یا غریب‌نوازی؟432+یک مسجد النبی در مشهد و جانستان(مطلبی خواندنی در روزنامه خراسان)431+آن‌چه مفر است...430+ایرج میلانی مستندساز و در ستایش سفر بی‌برنامه428+جواب جوان‌مردی427+علی داره می‌گه هل من ناصر شما می‌ری دماوند خوش می‌گذرانی؟!423+سال 90 و خاطره خوش جانستان422 
.آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(21) +افغانستان، یکی از ده کشور419+انتقاد جناب کاظمی از نستعلیق ناپخته‌ی مشهور به افغانستانی418+نگاه‌م تعدیل شد409+افغانستان را ندیده برای‌ش فیلم می‌سازند404 
 .آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(20) اهمیت بالای دربی در افغانستان399+ادامه چکر در ولایت جنرال‌ها اثر جناب محمدحسین جعفریان397+تکذیب رسمی سایت ارمیا در موردِ مطلبی در شرح رفتارِ مردمِ شهرِ تبریز در جانستان کابلستان394+اغلاط جانستان به قلم جناب غلام حیدر رضوانی، موتروان نه موترران، کوته سنگی نه کتل... و391+روزنامه اعتماد و دربه‌دری‌های فارسی دری388+خواندن این کتاب یک پیش‌نهاد نیست، یک توصیه است386+یاد جانستان می‌افتم و از رفتارهام بدم می‌آد384+جایزه جلال و جانستان381 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(19) +رمان به‌ز سفرنامه است377+افغانی فحش نیست، برادر است375+یکی از 14 اثر مناسب برای نوجوانان371+اگر افسار مملکت را بدهیم دست جاه طلبی چهار نفر قدرت طلب بی فرهنگ سیاسی...370+جعفریان و افغانستان368+از آمودریا تا آمازون 
.آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(18) +ذهن رضاامیرخانی درگیر فضاهای سنتی بسته است349+چرا امیرخانی رتبه ی سه رقمیِ فرزندش را تضمین کرده است؟ 347+رضا معصوم که نیست!+سفارت افغانستان پول داده است برای نگارش جانستان342+تصوری درست از افغانستان341 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(17) +انگار جانستان پیش زمینه‌ای باشد برای قیدار+آن‌چه باعث می‌شود همسایه‌ی شرقی کتاب‌های ما را بپسندد+اصلا رضا امیرخانی کیست؟+ما مردم قدر یک‌دیگر را بدانیم...+جناب مجید عزیزی و آریانایی که باید از نو شناخت 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(16) +جانستان به‌تر از قیدار جوان‌مردی را نشان می‌دهد+به گزارش یک زبان‌شناس عجب جانی دارد جانستان+محمدکاظم کاظمی: شعر مهم‌ترین پیوند ماست+خبرگزاری فارس و اگر کسی روزی تا هرات هم رفت و برگشت و کتابی، سفرنامه‌ای یا گزارشی نوشت جای بقیه را نمی‌گیرد+پیش‌نهاد جناب علی چنگیزی برای خواندن جانستان+
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(15)+رای‌زن افغانستان در ایران، جانستان را موجب تغییر نگاه دانست+رضاامیرخانی سیاسی نیست، اما سیاسی‌نویس هست!+تکذیب تیتر و استناد به کتاب در خبر امیرخانی و شرم از ایرانی بودن!
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(14) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(13) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(12) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(11)
.آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(10) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(9)
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(8) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(7) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(6) 
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(5)
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(4)
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(3)
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(2)
آن چه در وب راجع به جانستان کابلستان نوشته‌اند(1)

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٨٦٣١
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.