تاريخ انتشار : ١٨:٦ ٨/١٢/١٣٩٠

مانیفست اقتصاد ایرانی (معرفی نفحات نفت در سایت کتابخوار)
وابستگی اقتصاد تک محصولی ایران به نفت شاید به هیچ وجه مساله غامضی نباشد. همه از آن مطلعند. شاید هم بسیاری به اینکه این وابستگی چه مضاری می‌تواند برای جامعه ایرانی داشته باشد آگاه باشند. با این همه، شاید در ایرانی که بسیاری در اقتصاد غیر از ترجمه و شرح متون خارجی هیچ ابتکاری نداشته باشند، نگارش کتابی با رنگ و روی اقتصادی‌-سیاسی با محوریت نفت و مضرات آن برای اقتصاد، جامعه و فرهنگ و ورزش و… اتفاقی کم‌سابقه در فرهنگ کشور می‌باشد، مخصوصاً اگر این کتاب به دست ادیبی به نام رضا امیرخانی نگارش یافته باشد!

داستان مدیران دولتی و سه‌لتی،ورزش نفتی، سیاست نفتی، اقتصاد نفتی، جامعه‌ای معتاد به پول نفت و… همه آن چیزهایی که به نفت مرتبط است، موضوع کتابی است که امیرخانی برای نسل آینده کشورش نوشته است. کتابی که شاید سال‌ها بعد نسل جدید مدیران ایرانی به آم روی خوش نشان دهند. نفحات نفت را باید همان داستان “دولتی که همان نفت است و نفتی که همان دولت است” دانست. داستان “مانیفست اقتصاد ایرانی” در طول تاریخ پس از پیدایش نفت…

 

 

ـــــــــــــــــــــــــ حاشیه ای بر متن:ـــــــــــــــــــــــــ

 

-          نفحات نفت  پس از نشت نشا دومین اثر غیرداستانی رضا امیرخانی است. اثری که به نظر صاحبنظران شاید موثرترین اثر وی باشد که در آن از تمام تجربیات سالیان خود سخن گفته است.

-          چاپ این کتاب و اعمال برخی ممیزی‌ها در متن کتاب باعث شد تا حواشی بسیاری بر سر چاپ این کتاب به وجود آید. به طوری که نویسنده در برنامه پارک ملت، اعلام کرد ممیز کتاب را به دیوان عدل الهی سپرده است! این کتاب نهایتا در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

-          نگارش این کتاب توسط رضا امیرخانی باعث فاصله گرفتن بسیاری از همفکران دولتی و غیردولتی وی از او شده است، به صورتی که تقریبا بسیاری از طرفداران سابق وی، امروزه شاید به هیچ وجه دوستی با وی را نیز به خاطر نیاورند!

 

ـــــــــــــــــــــــــ جملاتی از کتاب:ـــــــــــــــــــــــــ 

 

-          “…مدیر نفتی چیزی به اسم افق در ذهن‌اش وجود ندارد. وقتی ارزیابی وجود نداشته باشد، حرکت بی‌معنا می‌شود و وقتی حرکت بی‌معنا شد، افق نیز…کدام برنامه‌ی چندساله‌ی سه‌لتی برای رهایی دولت از نفت وجود دارد؟!…” ص.۱۳۳

 

 

ـــــــــــــــــــــــــ مشخصات اثر:ـــــــــــــــــــــــــ

 

نام کتاب: نفحات نفت

نویسنده: رضا امیرخانی

ناشر: افق

تعداد صفحات: ۲۲۹‌


در همين رابطه :
ماخذ: کتابخوار

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٠٢٢١
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.