تاريخ انتشار : ١١:٢٥ ٢٣/١١/١٣٨٧

پیشرفت چشمگیر ادبیات انقلاب/ امیرخانی بهتر از صادق هدایت است
ابراهیم زاهدی مطلق ضمن مقایسه ادبیات قبل و بعد انقلاب گفت: گرچه در داستان ایرانی از برخی چهره‌ها به عنوان نویسنده شاخص نام می‌برند، اما آثار نویسندگان متاخر برتر از آثار نویسندگان پیشین است.

ابراهیم زاهدی مطلق نویسنده و روزنامه‌نگار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: ادبیات بعد از انقلاب  ویژگیهایی خاصی دارد که موجب می‌شود ما ادبیات این دوره را متمایز از دوره قبل آن بدانیم؛ از طرف دیگر ادبیات این دوره ربطی به ارگان و نهادی خاص ندارد، بلکه به کلیه آثار ادبی که بعد از انقلاب اسلامی نوشته شده، اطلاق می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ادبیات قبل از انقلاب ادبیاتی چپی بود که نویسندگانی چون محمود دولت آبادی، احمد محمود، علی محمد افغانی و حتی خود گلشیری  تحت تاثیر ایدئولوژی سوسیالیستی داستان می‌نوشتند و ادبیات مورد علاقه آنها ادبیات روستایی محسوب می شد برای همین این نوع ادبیات در این دوره رواج زیادی داشت.

این نویسنده در ادامه یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی این نوع داستان‌نویسی کنار رفت و داستانهایی متفاوت با این دوران پدید آمد که از نظر زبان نیز متمایز بود و باید بگوئیم بعد انقلاب، ادبیات به طور صد در صد راه و مسیر خود را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ادبیات انقلاب پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: ادبیات و هنر مدام در حال پوست انداختن و تغییر است و خوشبختانه ادبیات انقلاب، تحولی اساسی نسبت به زمان و دوران تحولش داشت.

زاهدی مطلق ادامه داد: اگر آثار محمدعلی جمالزاده، صادق هدایت، صادق چوبک و دیگر نویسندگان دوره قبل از انقلاب را با آثاری که بعد از انقلاب منتشر شده مقایسه کنیم می‌بینیم که آثار جدید از هر حیثی برتر هستند؛ منتها معروفیت آثار جمالزاده و امثال هدایت این است که آنها  شروع کننده بودند، مثلا آثار رضا امیرخانی به مراتب بهتر از آثار صادق هدایت است.


در همين رابطه :
ماخذ: خبرگزاري مهر

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٥٣٦٠
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.