تاريخ انتشار : ٢٠:٣٦ ٢٧/١٢/١٣٨٧

بيم و اميدهاي ادبيات ايران در سال آينده
امسال فیروز زنوزی جلالی با رمان "قاعده بازی" یکی از پدیده های ادبیات دولت پسند بود که به تنهایی چهار جایزه را از آن خود کرد. او جایزه کتاب فصل (متعلق به خانه کتاب)، قلم زرین (انجمن قلم ایران و معاونت فرهنگی ارشاد)، جلال آل احمد (خانه کتاب) و کتاب سال ادبی (وزارت ارشاد) را دریافت کرد و نشان داد که معیارهای مشابهی بر جوایز ادبی منتسب به دولت حاکم است. نکته جالب اینکه او برای کتاب سال 50 سکه و برای جایزه جلال 25 سکه را دریافت کرد که این میزان جایزه برای یک نویسنده و در مدت یک سال در ایران نادر و بی سابقه بوده است. نکته جالب تر اینکه کتاب او با کمترین میزان توجه از سوی نشریات و مطبوعات همراه بوده و نقد و مرور خاصی بر آن نوشته نشده است. زنوزی جلالی در جایزه جلال آل احمد نویسنده دیگری را هم کنار خود داشت که او یوسف علیخانی با مجموعه داستان "اژدهاکشان" بود.
درباره جایزه قلم زرین نیز این گونه می توان اعلام نظر کرد که انجمن قلم ایران بعد از آخرین انتخابات خود که با کناره گیری رضا امیرخانی (نویسنده کتاب های ارمیا، من او و...) و طیف همفکرانش همراه بود، با مدیریت علی اکبر ولایتی و محمدرضا سرشار و گروه نزدیک به آنان جایزه قلم زرین را برگزار کرد که چه در حوزه داوری و چه در انتخاب آثار برتر، چرخشی تازه را نسبت به گذشته نشان می داد.
انجمن قلم به خودی خود و سوای جایزه هر ساله اش به طریق دیگری نیز خبرساز شد و آن ماجرای فروشگاه کتاب این انجمن بود. این فروشگاه که دو سال پیش و در دوره مدیریت رضا امیرخانی با کمک شهرداری تهران راه اندازی شده بود، در زمان مدیریت جدید به تعطیلی کشیده شد تا نشان دهد دوره حمایت های محمدباقر قالیباف و نزدیکی های او با رضا امیرخانی و نویسندگان هم رده با او در انجمن قلم به سر آمده و نوبت به حضور پررنگ دولتی ها یعنی محمدحسین صفارهرندی و معاون فرهنگی و مشاور امور بانوانش در وزارت ارشاد از راه رسیده است.

توضيح سايت: نزديكي با قاليباف يا با صفار؟ همان‌قدر كه هيچ‌كدام درست است، هر دو هم درست است... حساب معاون فرهنگي و دار و دسته‌اش را از هر جريان ديگري بايد جدا كرد حتا از صفار هرندي. دوره هميشه دوره‌ي ماست و به تعبيري ديگر دوره هيچ‌زماني دوره‌ي ما نبوده است!!

در همين رابطه :
ماخذ: سرو

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٥٤٦١
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.