تاريخ انتشار : ٢٠:٤٦ ١٦/٧/١٣٨٨

كيهان اميرخاني را هم در ليست غيرخودي‌ها گذاشت

 

البته اين كار بيش‌تر خبرسازي است، اما در جايي از اين خبر، بنده را از شاگردانِ جناب فردي خوانده‌اند؛ در استاد بودنِ حضرت ايشان شك نيست، اما در شاگرديِ اين بنده چرا!! بندده رسما نه شاگردِ كسي بوده‌ام و نه استاد كسي، اهل‌ش مي‌دانند كه نسبت به اين روابط خوش‌بين نيستم. ر.ا.


روزنامه كیهان كه دو سالی است در بالای صفحه ادب و هنر تصاویر هنرمندان و نویسندگان متعهد كشورمان را به طور مداوم منتشر می‌كند، به تازگی و پس از انتقادات و اعتراضات جدی رضا امیرخانی به دولت نهم و فرهنگ در این دولت، ضمن نوشتن یادداشتی با انتقاد از امیرخانی و مواضعش كه گفته بود دولت نهم به شدت دولت بی فرهنگی بود، عكس او را از بالای صفحه ادب و هنر حذف كرده و شخص دیگری را به جای این نویسنده متعهد و خوش ذوق و پرطرفدار گذاشته است.

به گزارش «تابناک»، این رویه كیهان در حالی صورت می‌گیرد كه امیرخانی از شاگردان و همكاران قدیمی امیرحسین فردی، دبیر سرویس فرهنگی روزنامه كیهان است، ولی با توجه به موضع گیری تند فردی در حمایت از احمدی‌نژاد و مخالفت آشکار با دیگر رقبای او در روزنامه كیهان، صفحه ادب و هنر هم به جمع منتقدان سیاسی رقبای احمدی نژاد پیوست و در اقدامی تأمل برانگیز، امیرخانی را از لیست تصاویر هنرمندان متعهد انقلاب حذف كرد!

گویا، رویه سرویس‌های غیر سیاسی كیهان نیز بر این اصل است كه مخالفان و منتقدان احمدی نژاد، مخالفان و منتقدان نظام! هستند و جالب اینكه در محافل ادبی نیز حمله كیهان به امیرخانی بسیار بازتاب داشته است.

بنا بر این گزارش، در یك ماه گذشته و در ستون كیهان و خوانندگان، بارها و بارها بحق، به قوه قضائیه پیشنهاد و گاه دستور داده شده با سران اغتشاش‌های اخیر برخورد جدی شود؛ اما هیچ‌گاه درباره برخورد جدی و قضایی با عوامل مسأله كهریزك، سخنی به میان نیامده و خوانندگان(!؟) روزنامه كیهان در این زمینه،اصلا خواستار اجرای عدالت نیستن؛ مضاف بر اینكه خبر مدراك پزشكی قانونی درباره مرگ محسن روح‌الامینی نیز هرگز در این روزنامه منتشر نشد! اما سخنان پدر محسن روح‌الامینی در دیدار با رهبر انقلاب در راستای اطلاع رسانی كامل و شفاف! با آب و تاب فراوان در این روزنامه منتشر شد.

گفتنی است، رضا امیرخانی، نویسنده رمان‌های «ارمیا، از به، من او و بی وتن» است که در داستان‌های خود با تعهد و هنری شگفت، لحظه‌های ناب انقلاب، هشت سال پایداری و به ویژه در کتاب ارمیا، رحلت حضرت امام (ره) و پریشانی و سرگردانی مردم در فراق ایشان را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده است.

وی همچنین تک‌نگاری‌هایی چون سفر سیستان ـ روایت سفر رهبری به سیستان و بلوچستان ـ نشت نشاء ـ درباره پدیده فرار مغزها ـ و ... را در کارنامه نویسندگی خود دارد.

بدون شک، امیر خانی، یکی از بزرگترین نویسندگان دهه هشتاد ایران است که با درآمیختن سنت‌های داستانی ایرانی و فضای امروزی در آثارش، فضایی زیبا و بعضاً غیرمعمول می‌آفریند. امیرخانی در «من او» با تاریخ، داستانی عاشقانه می‌سازد و در بی وتن با داستان عاشقانه به نقد تاریخ و انسان معاصر می‌پردازد و سیاسی سخن می‌گوید و این از توان بالای نویسنده‌ای است که به نسل ما آشناست و با مشکلات و بحران‌های سیاسی و اجتماعی او همدردی می‌کند و در عین حال، طنز ظریفش و نگاه عرفانی ـ ایرانی اش را هم ترک نمی‌کند.

وی مدتی سردبیری سایت لوح ارگان نویسندگان ادبیات پایداری را بر عهده داشت و در پاییز ۸۴ از این مقام استعفا داد. دلیل استعفای او تندروی افرادی چون محسن پرویز و محمدرضا سرشار به راهبری راضیه تجار بود. این افراد بعدها مناصبی را در وزارت ارشاد به دست آوردند كه عملكرد نامناسب ایشان، نارضایتی گسترده مردمی را به همراه داشت. وی  همچنین از سال ۸۴ تا ۸۶ رئیس هیأت مدیره انجمن قلم ایران بود.

نظرات بینندگان:
خدا نمیذاره کیهان بیدار شه--چزا؟ بعدا بهت میگم
اولا مطالب چه ربطی به هم داره دوما از نوشتتون نشون داده میشه چقدر از کیهان می ترسید
چرا ننوشتین که داستان سیستان رو هم نوشته؟؟ شاید همه بدونن که کسی که سفرنامه رهبری رو همین چندسال پیش نوشته هم غیر خودیه!! البته کیهان به هیچ کس رحم نمیکنه!!!
راستی این نوشته از شاهکارهای خبرنگار هنری تونه؟؟ اصلا شما خبرنگار هنری دارین؟
من يه سؤال دارم اين ماجراي توي ااسيد انتداختن پيكر شها چي بود توي كتاب "بي وتن" آقاي اميرخاني؟
واقعيت يا ساخته ذهن نويسنده؟
خوب اين يكي هم داره عاقبت به خير ميشه
يواش يواش بايد اسم كيهان رو تو نخودي ها بنويسيم
هان ای دل عبرت بین ، ...
مدتهاست که ضرب المثل "کارد دسته‌اش رو نمیبرد" شدیداً به چالش کشیده شده است.
خدا رو شكر مي كنم...
امير خاني نويسنده محبوب من و اكثر همكارا و دوستانمه.. خدا رو شكر كه كيهاني نيست. اگر بود كه اينقدر محبوب نمي شد
شما چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرفهای زیبا اخلاقی اسلامی و...جناب صانعی را منتشر کردید.
و و و خیلی چیزای دیگه
نمي دانم شما شايد كمي شلوغ كرده ايد... بنده هم از نزديكان اميرحسين فردي هستم و هم رضا اميرخاني... كمي شلوغ كرده ايد
کیهان روزی به خودش میاد که فقط خودش رو خودی می دونه. بعید نیست از این روزنامه که خدا رو هم غیر خودی بدونه
به بهانه حذف امیرخانی کلی دق دلی تون رو سر کیهان خالی کردید. حالا بی انصافی های خودتون رو فراموش کردید؟
امیرخانی بنده خدا نویسنده محبوبیه. لطفا اون رو وارد این بازی ها و بده بستان های مشمئز کننده سیاسی نکنید.
هنوز تا فیها خلونتان از کیهان می ترسد
آخه تا کی مس خوای چشماتو ببندی و گوشات رو باز بذاری تابی جون؟!!
این حرفای چرت و پرت خاله زنکی رو ول کن تو رو به امواتت
تا کی باید این مملکت از این حرفا ملتهب بمونه و مردم دنبال اخبار به دردنخور و بی محتوا باشن؟!!!
امیر خانی بدون شک یکی از بزرگترین نویسندگان دهه هشتاد ایران ، آيا در اين عبارت بزرگنمايي نشده است كي گفته كي شنيده ؟
حالا شما چرا انقدر داغ کردین!!!؟؟؟؟
شما که برای کیهان پشیزی ارزش قائل نبودید ، چه شده است که الآن ملاک و ترازو شده است ؟!
بنظر من این کارها جواب برعکس میدهد
بجای اینکه بنفع کسی تمام شود
و به تبلیغ برای او شود باعث
بی اعتبار شدن او میشود بهتر است
فرد مورد نظر کمی فکر کند چون تاریخ
گذشته این مورد را ثابت کرده است
چه ربطي داره به تحليل شما؟قرار نيست تاابد اسم يه نفرتوي صفحات روزنامه ها باشه يعني غير ايشون كسي لياقت صفحات كيهان رو نداره؟
روزنامه كيهان در موارد زيادي كاربرد داره كه البته به درد خواندن نميخوره!
از اولش هم معلوم بود خالق ارميا، از قماش اينها نيست.
واقعا و انصافا، بودن یا نبودن عکس یک نویسنده در بالای صفحه یک روزنامه این همه مهم بوده که خبر بشه؟ آیا کسانی که عکسشان در فهرست بالای صفحه نیست، غیر خودی اند؟ ما فقط همین چهار نفر و نصفی را داریم؟ این چه حرف هایی است که می نویسید؟ دنبال چی هستید؟ از کی تا حالا صفحه ادب و هنر کیهان این همه مهم شده؟
دنبال چی هستید؟ از کی تا حالا کیهان براتون مهم شده؟
راه برخورد با کیهان، همون رویه‌ای که خیلیا پیش گرفتن: بی‌توجهی! اینا آقایون خودشیفته، می‌میرند برای توجه! بذارید همچنان سازمان‌های دولتی کیهان بخرند و کارمندا از اوراقش جای سفره چاشت استفاده کنند و با چسبوندن به شیشه جلوی نور آفتاب رو بگیرند!
جای بسی تاسف است که از پول ملت روزنامه ای دهن دریده بنام کیهان چاپ می شود که نه به امام ونه به رهبری ، به هیچ صراطی معتقد و مستقیم نیست
اي بابا موافقين كيهان چه قدر بي تربيتند اين لحن را بر اثر مطالعه بسيار زياد ادبيات شريعمتداري ياد گرفتند!!!‌عيب نداره يك روزي شما هم حالتون خوب ميشه اصلا غصه نخوريد
واقعا که تابناک
نظرات مخالفم خودت رو هم تایید نمی کنی
تازه تا خرخره توی بورژوایی غرق شدی حرف هم میزی
سران فتنه هاي اخير در هر لباس و مقامي كه باشند بايد محاكمه و اشد مجازات در مورد آنها اعمال شود درغير اينصورت دوباره 4 سال ديگر اگر رأي نياورند همين قائله را دوباره عميق تر به راه مي اندازند و اگر هم رأي بياورند طرف مقابل اين قادله را راه مي اندازد چون نظام مجوز اين قائله را با عدم مجازات سران فتنه هادر سال 1388 صادر كرده است.!
آقایان محترم تابناک!
هر وقت برایتان نوشته ام نظرم درج نشده اما این بار را لطفا درج کنید!

اولا "ازبه" رمان نیست و داستان بلند است!
ثانیا به نظر من هم این کار کیهان درست نبوده!
ثالثا به طور مشخص در مورد حذف عکس امیرخانی نمی شود نظر داد چون افراد دیگری هم بوده اند که عکس شان مدتی بوده و بعد عکس دیگران جایگزین میشده!
رابعا اگر می خواهید علیه کیهان بنویسید لااقل با علم کامل بنویسید. اقلا مقاله ی امیرخانی را بخوانید. عنوانش این که شما نوشته اید نیست. عنوانش این است :"این دولت عمیقا غیر فرهنگی است" غیر فرهنگی و بی فرهنگ خیلی تفاوت دارد آن هم از هم چون امیرخانی که با کلمات کوچک حرف های بزرگ می زند!
خامسا در این مقاله اشاره شده که غیر فرهنگی بودن ربطی به این دولت یا دولت قبل ندارد. اساسا فرهنگی نیست در بدنه ی "دولت"(نه فقط این دولت) که بخواهد مخالفت یا موافقت فرهنگی داشته باشد!

باز هم تقاضا می کنم کمی فکر کنید. شما مثل کیهان و امیرخانی یا هواداران موسوی و فرهاد جعفری نشوید و فرهنگ را سیاسی نکنید.
به قول رضا امیرخانی:
فرهنگ مادر سیاست است. مضحک است تصویر فرزندی که می خواهد مادرش را بزاید!!!
به این میگن تحمل مخالف به این میگن مهر ورزی البته از نوع دولت ...
درود بر این نویسنده پیرو امام
شما هم از اون ور بوم افتادید و خوشتون میاد که مخالف سازی کنید. شرم آور است . خجالت بکشید و از خدا طلب بخشش کنید.
چند وقتیه شما و اربابان سبزتون پا تو کفش فرهیختگانی همچون حاتمی کیا و امیرخانی و ... کردید تا آنها را هم به جمع کثیف خودتون بیارید. خجالت بکشید و ...
تا انجا که من مطالعه کردم نظرات خوانندگان رو فهمیدم که کیهانیان تمامی عمال خود را در خراب کردن این سایت و خبر بکار گرفته است راستی چرا تموم نظراتو نمینویسید. اقا راست راست میگید واقعا همینجوره کیهانیان و جناب حسین قلمزن نه نویسنده تموم افرادی رو که به احمدی نژاد بگن بالا چشات ابروه رو از دور خودیها خارج میکنه تازگیها هم که خوارج رو بهونه کرده و همه رو در این لیست قرار داده ولی بنظر من بهتره اصلا مطالب کیهان رو در این سایت نیاورید واقعا اعصاب همه بهم میریزه
ایول امیرخانی...زنده باد
البته از نظر کیهان یک نفر یا خودی است یا صهوینیست.
تابناک مرد باش و نترس. برای همه روشن و واضح است که کیهان یک روزنامه فاشیستی است که چشم و گوش خودش رو بر تمام وقایع و اتفقات بسته. شما دیگه مثل اون نباشید.
كسي كه اين متن را نوشته قطعا كيهان خوان نيست چون تصاويري كه گفته شده متغير است و روزنامه كيهان بدليل اين كه هنرمندان اين مرزوبوم زياد هستند اين عكس ها بطور متناوب تغيير مي دهد
ای کاش شما که دادتون به آسمونه لا اقل خودتون توی نوشته ها و انتخاب اخبارتون یه کم اهل رعایت بودید. کیهان شاید بعضا تندروی هم داشته باشه ولی از شما منصف تره.
ايا مي دانستيد رضا امير خاني و سعيد شريعتي سالهاي سال دوست و همكلاسي بودند و هر دو از پايه گذران شب شعر انتقلاب اسلامي بودند( هر دو از فارغ التحصيلان سا 70 تيزهوشان هستند)
خواهش میکنم نویسنده ی این متن منظورش چیه: ((شما چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرفهای زیبا اخلاقی اسلامی و...جناب صانعی را منتشر کردید.
و و و خیلی چیزای دیگه))
منظور شما از جناب صانعی و حرفای زیبا چیه؟؟؟

خواهشا خواهشا حداقل از 5 تا کامنتی که میذارم یکیش رو بذارین تو سایت!
امیرخانی یک انسان آزاده و فکور و فراسیاسی است و به این سادگی نمی توان او را خرید. آنچه درباره فرهنگ در دولت نهم گفته ناشی از شرایط سیاسی و جناح بازی نیست بلکه یک خطر جدی است که متذکر شده و به جای جو سازی بهتر است صحبت های امثال ایشان را جدی بگیریم.
ماههاست عکس محمدرضا سرشار را هم حذف کرده اند. رضا رهگذر هم از نظر اينها غيرخودي است!
یادمه یه بار تو همین سایت نوشتید: کیهان ستون آقای جوادی آملی را حذف کرده ولی هنوزم هست .. شما چرا شایعه می سازید؟
کیهان خوبه فقط حیف که یکم زبره!
من دیوونه ی امیر خانی هستم و اثری از این هنرمند بی نظیر (در سبک خودش) نیست كه نخوانده باشم
آقا رضا خیلی شاخ تر از این حرفا تشریف دارن كه یه سایت زرد مسه کیهان بخواد ایشون رو حذف یا اظافه کنه ،ولی واسه من باعث خوش حالی كه نویسنده محبوبم و اسوه یه رفتاریم تو کیهان جا نداشته باشه این بزرگی ایشون رو میرسونه.
به امید موفقیت روز افزونش
رضا امیرخانی درقلب کیهان خون ها هست. حالا یک انتقادی هم کرده که خود کیهان هم انتقاد میکنه جالب برای من اینه که شما چطور شد کیهان خوندین و اسم این روزنامه رو تو سایت آوردین. تحلیل های فوق العاده این روزنامه حتی از محسن رضایی هم نگذشت .نشون میده خیلی از کیهان دلخورین!!!
با سلام کیهان با این طرز تفکر غلطش از شمارگان بیش از 200000 به بیست هزار تا رسیده ولی کو چشم بینا وگوش شنوا که درک کنند اوضاع را من اسم امیر خانی را فقط شنیدم وبس اما از این سوتیهای کیهانیها زیاد بوده وهست وخواهد بود زیاد سخت نگیرید حق نگهدارتان باد
اخ که تو گورم باید تنم بلرزه از دست شما بسه دیگه خسته نشدید از دست این دشمنی ها من تا کی باید رو ویبره باشم اخه یکم خجالت بکشید ادم شید
هوا شید اینقدر جن نباشید خوبیت نداره شما رو اونوقت جمع می کنن می گین ازادی نداریم
تابناکی های بیسواد و کتاب نخون!!!!بی وتن نیست بلکه "بیوتن"درسته!!شما بهتره قبل از هرگونه ایراد گرفتن از این اون برید خودتون رو اصلاح کنید(اگه انتقاد پذیری این نظر رو بذار همه ببینن)
من دقیق نمی دونم امیرخانی چه جور آدمیه ولی همین که شما ازش تعریف می کنید معلومه یه گیری تو کارش هست.
مشخصه که یک نفر بعضا دو نفر نظرات مخالف را می نویسه و ادبیات توهین آمیز بکار میبره. شما چرا همه را منتشر می کنید؟
بگو آقاي شريعتمداري چرا به سخنان بوش اعتراض مي كرديد وقتي مي خواستيد جمله تاريخي اونو برا خودتون نگه داريد (هركه باماست دوست ماست هركه باما نيست دشمن ماست )يا فكر مي كنيد مردم فراموشكارند ؟
سلام
به نظر من غير متعهد بودن يك نويسنده رو آثارش نشون ميده، امير خاني تو بيوتن نشون داد كه نه تنها به نمادهاي ايراني و اسلامي و انقلابي وفادار نيست، بلكه همه آنها رو به تمسخر ميگيره...
اون وقتی که این آقا در کیهان بود هم اینقدر درباره اش تعریف و تمجید میکردید. واقعا صد رحمت به بوش :یا با ما هستید یا با بدهای روزگار ...!
شما هم که تورتان را انداختید همان جایی که اصول گرایان مخالفت می کنند.
حالا دیگر شد محبوب و خوش ذوق و متعهد....
جمع کن تابناک...
بس است هوچی گری
كيهانه ديگه
اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، روزنامه کیهان همه را از دایره خودیها خارج می کند و فقط آقای حسین شریعتمداری میماند و کلاهش که لیاقت ماندن در لیست خودیها را دارند. تا دیر نشده فکری بکنید!
آقایان محترم تابناک!
هر وقت برایتان نوشته ام نظرم درج نشده اما این بار را لطفا درج کنید!

اولا "ازبه" رمان نیست و داستان بلند است!
ثانیا به نظر من هم این کار کیهان درست نبوده!
ثالثا به طور مشخص در مورد حذف عکس امیرخانی نمی شود نظر داد چون افراد دیگری هم بوده اند که عکس شان مدتی بوده و بعد عکس دیگران جایگزین میشده!
رابعا اگر می خواهید علیه کیهان بنویسید لااقل با علم کامل بنویسید. اقلا مقاله ی امیرخانی را بخوانید. عنوانش این که شما نوشته اید نیست. عنوانش این است :"این دولت عمیقا غیر فرهنگی است" غیر فرهنگی و بی فرهنگ خیلی تفاوت دارد آن هم از هم چون امیرخانی که با کلمات کوچک حرف های بزرگ می زند!
خامسا در این مقاله اشاره شده که غیر فرهنگی بودن ربطی به این دولت یا دولت قبل ندارد. اساسا فرهنگی نیست در بدنه ی "دولت"(نه فقط این دولت) که بخواهد مخالفت یا موافقت فرهنگی داشته باشد!

باز هم تقاضا می کنم کمی فکر کنید. شما مثل کیهان و امیرخانی یا هواداران موسوی و فرهاد جعفری نشوید و فرهنگ را سیاسی نکنید.
به قول رضا امیرخانی:
فرهنگ مادر سیاست است. مضحک است تصویر فرزندی که می خواهد مادرش را بزاید!!!
بهترين كار اين است كه كيهان يك ليست از خودي‌ها منتشر كند قطعاً به صرفه‌تر خواهد بود و اين اسامي در نصف برگ روزنامه قابل درج مي‌باشد.
با سلام اول اينكه كتاب سفر سيستان غلط است و داستان سيستان مي باشد.
دوما شماهم مثل اينكه مانند كيهان مطالب هنريتان را سياسي مي كنيد مواظب باشيد درچاه نيافتيد
کیهان همیشه روزنامه پر طرفداری بوده و هست
برای من عجیبه که شما هنوز از کیهان و کیهانی نشین تعجب می کنید
خارج از این بحث چرا بدون شک امیرخانییکی از بزرگترین نویسنده های دهه هشتاده؟
ایشون نویسنده خوبی هستن ولی نه تا حد یکی از بهترین های دهه هشتاد
یه کم کتاب بخوونین برادران تابناکی که همیشه یکی به نعل می زنین یکی به میخ
جمله آخرم هم ربطی به کل مطلب نداشت به کل سایتتون ربط داره
اگر بخواین اینجوری بررسی کنید سوتی های روزنامه های مخالف دولت بدتره !
همین چند وقت پیش بود که جناب آیت الله صانعی به مراجع دیگر همچون مکارم نوری همدانی جوادی آملی اهانت کردند..
تابناک به کجا چنین شتابان؟
از قبل به امیرخانی ارادت ویژه ای داشتم و الان که کیهان بهش حمله کرده ارادتم بهش صد چندان شده.
خدا جناب آقای شریعت مداری رو هم به راه راست هدایت کنه!
كيهاني ها نعوذ بالله فكر مي كنن مردان دولت نهم از طرف خدا در ايران حكومت كرده اند كه هيچ گونه انتقادي را تحمل نمي كنند. اين به ظاهر دوستان فكر مي كنند همه بدند و فقط خودشان خوب و بهترين و با شعورترينند. بايد به حال روزنامه اي كه نويسنده بزرگي مثل اميرخاني را غير متعهد مي داند فقط و فقط افسوس خوردو درانتظار روز نابوديشان بود.
ایشون لیسانس مکانیک شریف داره
بعضی ها فکر می کنند در بهشت برین هستند

در همين رابطه :
ماخذ: سايت تابناك

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٥٩٣
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.