تاريخ انتشار : ٢٠:٣ ٢٠/١٠/١٣٨٨

در معرفي بيوتن اشتباهي شيرين رخ داده است!
شنبه 19 دي ماه، مراسمِ اهداي جوايزِ برگزيده‌گان دفاعِ مقدس، با حضور شهردارِ تهران در فرهنگ‌سراي ارسباران برگزار شد.
رضا اميرخاني در اين نشست، پيش از دريافت جايزه گفت:
"در معرفي بيوتن به عنوانِ رمان دفاع مقدس، و مهم‌تر از آن نامِ اين بنده به عنوانِ نويسنده‌ي دفاعِ مقدس، اشتباهي شيرين رخ داده است. اكنون البته در صددِ اصلاح اين اشتباه نيستم، بل آرزو دارم كه اين اشتباه در ساير مواقف حيات‌م و مهم‌تر از آن در مواقف سخت‌ترِ پس از حيات، تكرار شود و باز هم مرا به عنوانِ نويسنده‌ي دفاع مقدس حساب كنند... با احترام و افتخار، قسمتِ معنويِ جايزه را از شهردار محترم مي‌پذيرم، اما قسمتِ ماديِ جايزه را تقديم مي‌كنم به روحِ بلندِ مرحوم عبدالله والي، كميته‌ي امداد امام خميني، واحدِ بشاگرد..."
باقي خبر را مي‌توانيد در سايتِ تابناك ملاحظه فرماييد.

روز گذشته، مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه ادب و هنر پایداری با حضور دكتر محمدباقر قالیباف در فرهنگسرای هنر (ارسباران) تهران برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، در این مراسم از سید حسین بیضایی، مصطفی رحیمی، رضا امیرخانی، رضابرجی، احمد دهقان، مرتضی سرهنگی، محمد علی فارسی و مسعود نقاش‌زاده تقدیر و همچنین از خانواده شهیدان سید آیت‌الله طبایی، اصغرخانی، محمدحسن دولت آبادی و همایون اصفهانی تجلیل شد.

بنا بر این گزارش، شهردار تهران با اشاره به اینكه حضور در جمع هنرمندان متعهد در حوزه دفاع مقدس و در جمع خانواده‌های عزیزی كه همسران و فرزندان آنها حادثه كربلا و عاشورا را در ایران تكرار كردند توفیق بزرگی است، خاطرنشان كرد: در این مراسم نخست یادی از عملیات كربلای 5 می‌كنم كه به گمان من عملیات استثنایی روزهای دفاع مقدس بود. من به ‌عنوان كسی كه توفیق همسنگر بودن با رزمندگان اسلام را داشتم، آنچه در ذهن دارم مختصر می‌گویم.

قالیباف افزود: وقتی امام (ره) می‌گوید، محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است، من گمان می‌كنم تا صحنه‌هایی را به چشم ندیده باشید، نمی‌توانید عمق این جمله را درك كنید. انقلاب ما سرچشمه گرفته از قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است. گاهی اینها را حس می‌كنیم و می‌بینیم. به باور من، عملیات كربلای 5 قطعا عملیاتی با شرایط خاص بود که در منطقه‌ای حیاتی در شرق بصره رخ داد. از سال 61 مشخص شده بود كه این منطقه تكلیف جنگ را روشن می‌كند.

دكتر قالیباف همچنین با اشاره به اینكه در حوزه مدیریت، هوشمندی، برنامه‌ریزی ساختاری، كاركردی و… نیز باید جایگاه دفاع مقدس روشن شود گفت: كاربرد فرهنگ دفاع مقدس، بسیج و شهدا تنها محدود به حوزه دفاع مقدس نمی‌شود. ما بر این باوریم امروزه شهر، صنعت، هنر و … را نیز باید با همین نگاه اداره كرد و باید از این بخش در زندگی روزمره خود استفاده كنیم. باید فرهنگ دفاع مقدس را به همه عرصه‌ها تسری دهیم.

در این مراسم كه با حضور خانواده‌های بسیجیان و ایثارگران برگزار شد، همچنین محمدجواد شوشتری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنرانی كرد و اهدای جوایز توسط دكتر قالیباف، شوشتری و محمد مشاری، معاون فرهنگی سازمان انجام گرفت.

گفتنی است، در این مراسم همچنین عبدالجبار كاكایی شعرخوانی كرد و دو مستند با عنوان «وطن‌دوستی» و «شهر و حماسه» پخش شد. در ضمن رضا امیرخانی بخش مالی جایزه خود را به كمیته امداد امام خمینی واحد بشاگرد اهدا كرد.


  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٩٣١
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.