تاريخ انتشار : ٢٠:٣٣ ١٢/٢/١٣٨٩

جانستان كابلستان در راه است

امیرخانی بعد از «انتخابات» در افغانستان چه می‌کرد؟

کتاب  - امیرخانی گفت: معتقدم اگر روی تعمیق گسل‌های سیاسی و اجتماعی جاری در کشور پافشاری کنیم، زیاد راهی تا رسیدن به افغانستان امروز نداریم و زیر 10سال چنین بازگشتی را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رضا امیرخانی که این روزها رونمایی از کتاب جدیدیش با عنوان «نفحات نفت» را در صف نمایشگاه کتاب دارد، در حال نگارش سفرنامه افغانستان است که عنوان «جانستان کابلستان» را برایش انتخاب کرده است.

رضا امیرخانی صبح امروز با حضور در کافه خبر، ضمن بیان این مطلب، در توضیح کتاب در دست نگارشش گفت: بعد از فضای انتخابات سفری به افغانستان داشتم و در بازگشت با ایده «فاصله ما و افغانستان و بالعکس» شروع به نگارش این سفرنامه کردم.

وی با تاکید بر اینکه فضای حاکم بر این کتاب، اسلوب نگارش سفرنامه‌ای است که رگه‌های داستانی ندارد و کمی به «سفر سیستان» نزدیک است، گفت: فاصله‌ اقتصادی افغانستان با ما در حدی است که با سرعت فعلی آنها تا یک دهه دیگر به امروز ما خواهند رسید اما در حوزه فاصله‌های اجتماعی آنقدر شکاف های قومی و مذهبی دارند که زیاد قابل مقایسه با کشور ما نیستند.

وی با طرح این سوال که در حین نگارش این سفرنامه این سوال برایم ایجاد شد که فاصله ما با افغانستان چقدر است، تصریح کرد: معتقدم اگر روی تعمیق گسل‌های سیاسی و اجتماعی پافشاری کنیم، زیاد راهی تا رسیدن به افغانستان امروز نداریم و زیر 10سال چنین بازگشتی را تجربه خواهیم کرد.

امیرخانی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری درباره سبک کاری این استاد و پاسخگویی ایشان به نیازهای روز جامعه بویژه نگارش «داستان‌راستان» گفت: شهید مطهری خودش را موظف می دانست که به سوالات مردم پاسخ دهد اشکال امروز ما این است که به سوال خودمان پاسخ می‌دهیم و روشنفکرها و برخی خواص زیاد در پی پاسخگویی به سوالهای مردم که دست بر قضا سوالات پیچیده و سختی هم نیست، نیستند.

وی اضافه کرد: شهید مطهری با گذر از تاریخ، و برحسته‌سازی گذشته، عبرت از تاریخ را پیش روی ما گذاشت و در تمام مراحل زندگی با آثار مکتوب، داستان، مقاله، سخنرانی و حتی تدریس خود، در پی مبارزه با هجمه  آن روزها و به نوعی مقابله با ترویج تفکرات مارکسیستی بود. امروز نویسندگان انقلاب کار مشکل‌تری دارد چرا که باید با رصد گذشته و حال کشور، «آینده» را در نظر بگیرند و در صدد پاسخ به نیازهای جامعه باشند در حالی که متاسفانه ما به هجمه های روز فکر نمی‌کنیم و متعاقبا برایش برنامه‌ای هم نداریم.

مشروح گپ و گفت خبرآنلاین با رضا امیرخانی را در سرویس فرهنگ و نخستین شماره روزنامه خبر که به زودی منتشر می شود، مطالعه کنید.


در همين رابطه :
ماخذ: خبرآنلاين
ماخذ: خبرگزاري مهر

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٥٨٠٧
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.