تاريخ انتشار : ٢٢:٤ ١٨/٥/١٣٨٩

پنج‌شنبه صبح، رضا اميرخاني در افتتاح نمايش‌گاه كتاب مترو
به احترام دوستان طلبه‌اي كه اين حركت تبليغي ام‌روزي را اجرا مي‌كنند، هر سال به نمايش‌گاه‌شان در مترو سر مي‌زنم (رضااميرخاني)

نمایشگاه کتاب مترو از روز پنجشنبه 21 مرداد ماه در افتتاحیه ای که با حضور مقامات فرهنگی و چهره های ادبی برگزار می‌شود، آغاز به کار می‌کند.

محمد حقی مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب مترو با نام "سطرهای چشم به راه" در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از روز سه شنبه 19 مردادبه صورت غیررسمی آغاز به کار می کند و افتتاح رسمی آن صبح پنجشنبه 21 مرداد با حضور مسئولان فرهنگی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: افتتاحیه رسمی ساعت 10 تا 12 در فرهنگسرای مترو واقع در ایستگاه شهید بهشتی خواهد بود که تاکنون  حضور میهمانانی چون بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، محسن هاشمی رئیس متروی تهران، محمد حمزه زاده مدیر عامل انتشارات سوره مهر و قائم‌مقام حوزه هنری، احسان الله حجتی رئیس موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، محمود سالاری رییس بنیاد ادبیات داستانی، ابراهیم حسن بیگی و رضا امیرخانی نویسنده  و تعدادی از نمایندگان مجلس  در این مراسم قطعی شده است.

مسئول نمایشگاه کتاب مترو که سال گذشته نیز این مسئولیت را برعهده داشت جزئیات دیگر افتتاحیه را اینگونه توضیح داد: در مراسم افتتاحیه علاوه بر معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، محمدحمزه زاده و رضا امیرخانی  نیز سخنرانی خواهند کرد.
 
حقی افزود: محور موضوعی این نمایشگاه کتابهای دینی و ادبیات پایداری و زیر مجموعه شعر، رمان و داستان کوتاه است که در 15 ایستگاه مترو، 10 امامزاده و چند میدان و پارک در تهران از روز اول ماه رمضان و به مدت یک ماه برگزار می‌شود. همچنین این نمایشگاه به طور همزمان در کرج هم برپا می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه چرخه نشر در کنار تولید و توزیع نیاز به ترویج هم دارد مهم ترین هدف این نمایشگاه را ترویج کتاب عنوان کرد و گفت: ما سعی داریم در افتتاحیه و دیگر برنامه های مرتبط میهمانانی را دعوت کنیم که در بحث ترویج کتاب ما را بیشتر یاری کنند.
 
مسئول نمایشگاه کتاب مترو جزئیات نمایشگاه را اینگونه تبیین کرد: ما امسال کار را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا داده ایم. انتخاب کتاب ها بهتر شده و عنوان کتاب هایمان در هر ایستگاه از رقم 200 به 500 عنوان افزایش یافته که در 3 ایستگاه هم به طور آزمایشی هزار عنوان کتاب عرضه خواهد شد که در صورت موفق بودن طرح آمار دیگر ایستگاه ها هم افزایش می‌یابد.
 
حقی در پایان عنوان کرد: ما امسال به بحث مشاوره کتاب و مسائل مذهبی بیشتر می پردازیم که هم تعداد مشاوران هم تنوع بحث ها بیشتر خواهد شد.در سال گذشته در هر 14 ایستگاه دست کم یک روحانی برای مشاوره حضور داشت که طبق آمار به طور متوسط روزانه 40 تا 50 نفر به او مراجعه می کردند که این رقمی بالغ بر 2هزار مشاوره اخلاقی - اعتقادی را شامل می شود .امسال سعی کرده ایم این بخش پررنگ تر از سال پیش باشد.

http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=631887

حوزه‌های علميه بايد سردمدار تمدن اسلامی باشند

گروه ادب: به گفته «رضا اميرخانی»، برای دست يابی به تمدن اسلامی نوين كه رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) برايمان به تصوير كشيدند، بايد از حوزه های علميه آغاز كنيم.

 
 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مراسم گشايش كتابخانه مترو با موضوع كتاب‌های دينی و مقاومت و پايداری، روز گذشته پنجشنبه (21 مردادماه) با حضور  جمعی از طلاب حوزه علميه و «رضا اميرخانی»، نگارنده رمان‌های دينی، در محل ايستگاه مترو شهيد بهشتی برگزار شد.

«رضا اميرخانی»، نويسنده رمان‌های دينی، برگزاری نمايشگاه كتاب مترو را از جنس فعاليت‌های اصيل انقلاب اسلامی عنوان كرد و گفت: اين فعاليت متأسفانه طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده است.

وی از افزايش دسترسی مردم به كتاب در مترو به عنوان حُسن ظاهری و درخشان اين فعاليت ياد كرد و ادامه داد: به عقيده من، اتفاق مهم‌تر و عميق‌تری كه در اين‌باره می‌افتد، ارتباط بيشتر مسئولان فرهنگی در چنين فضاهايی با مردم است تا با ارتباطی دو سويه بتوانند به تعميق فرهنگ كتابخوانی بپردازند.

اميرخانی با تصريح بر اين كه تبليغ رو‌در‌رو را در اين وادی به فراموشی سپرده‌ايم، افزود: اين كار را به عنوان يك الگو و اسوه برای ديگر دستگاه‌ها و مسئولان می‌دانم كه ضمن آن، روش‌های اصلی‌تر را برای مخاطبان و به روز شدن اطلاعاتشان بيابند.

نگارنده «داستان سيستان»، در ادامه سخنانش از افقی ياد كرد كه با رهنمودهای مقام معظم رهبری و رهبر كبير انقلاب در جمهوری اسلامی به تصوير كشيده شد و ما به عنوان سربازان اين افق، برای حقيقی كردن آن بايد به تمدن اسلامی نوين در اين عرصه دست پيدا كنيم.

مسير دست يابی به تمدن اسلامی از تجدد اسلامی عبور می كند، بايد به اين سوال پاسخ دهيم كه آيا اين گونه مدرن شدن، صاحب ذاتی اسلامی است؟ متاسفانه اين گونه سوال ها هنوز پاسخ داده نشده است و چون تفكری در ميان نيست، هر روز طرح های عجيب و غريب از گوشه و كنار سر می زند

وی با طرح اين سوال كه راه دست‌يابی به اين هدف از چه مسيری می‌گذرد، ادامه داد: برای اين منظور همه بايد تلاش كنيم و اين موضوع ابتدا بايد در حوزه علميه تحقق پيدا كند.

خالق اثر «ارميا»، با بيان اين كه مسير دست‌يابی به تمدن اسلامی از تجدد اسلامی عبور می‌كند، تأكيد كرد: بايد به اين سوال پاسخ دهيم كه آيا اين گونه مدرن شدن، صاحب ذاتی اسلامی است؟ متأسفانه اين گونه سوال‌ها هنوز پاسخ داده نشده است و چون تفكری در ميان نيست، هر روز طرح‌های عجيب و غريب از گوشه و كنار سر می‌زند.

اميرخانی با ارائه پيشنهاد اين كه بهتر است در ماه رمضان كه موهبت‌های الهی بيش از گذشته سرازير می‌شود، به اين موضوع بيشتر بيانديشيم، اظهار كرد: گرفتاری كه در اين حوزه داريم، پس از پاسخ به تمدن اسلامی حل خواهد شد.

وی از شخصيت امام راحل(ره) كه هميشه برای اين حوزه پاسخ روشنی داشتند ياد كرد و با طرح اين كه راه امام از چه جنسی بود و آيا طبقاتی بود يا مردمی، ادامه داد: آيا می‌توان از انقلاب ايران به عنوان انقلابی صرفاً مذهبی ياد كرد؟ اين در حالی است كه امام راحل(ره) تمام زيرساخت‌های نهضت را يافتند و با همه حوزه‌ها ارتباط برقرار كردند.

نويسنده كتاب «من او» در ادامه سخنانش با بيان اين كه مدرسی شدن ولايت فقيه، مشكلات امروز را برطرف كرده است، گفت: نسل ما و كسانی كه با انقلاب دمخور شدند و آن را پذيرفتند، در دل، روحانيت را هم قبول كردند.

اميرخانی، اين كه در مذهب تشيع، همچون مسيحيت دچار مشكل نشديم را از تفاوت‌های اين دو مذهب دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی از نوع انقلاب انديشه دينی است و حركتی به سوی جلو دارد.

وی با اشاره به مبارزه فرهنگی و نه مسلحانه امام خمينی(ره) در دوران پيش از انقلاب، گفت: امام مبارزه فرهنگی را در دستور كار خود قرار دادند و آنان كه مريد حضرت امام شدند، به واسطه فعاليت‌های فرهنگی بود كه ايشان انجام دادند.

اميرخانی از سردمداران مشهور كشورمان همچون رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام و‌المسلمين «هاشمی رفسنجانی» كه به ترتيب دو كتاب «صلح امام حسن(ع)» و «سرگذشت فلسطين» را نگاشتند ياد كرد و ادامه داد: هر دو شخصيت در اين كتاب‌ها روش‌های فرهنگی را يادآور می‌شوند.

به باور نگارنده «ناصر ارمنی»، برپايی نمايشگاه مترو اگر چه چندان بزرگ نيست، ولی می‌تواند سبب پيشرفت انقلاب در حوزه تبليغاتی كتاب و توجه بيشتر به اين حوزه شود.


در همين رابطه :
ماخذ: خبرگزاري مهر

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٨٩٣
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.