تاريخ انتشار : ١٤:٥٤ ٣/٨/١٣٨٩

دست‏کاری غیرحرفه‏ای حوزه هنری در متن صحبت رضاامیرخانی
رضاامیرخانی در فیلمی برای جلسه‏ی رونمایی کتابِ "جای امن گلوله" نوشته جناب جواد کامور بخشایش چند دقیقه‏ای صحبت کرده بود. وی به طور طبیعی مایل به رسانه‏ای شدن حرف نبود. متاسفانه متن صحبت وی از روی فیلم به صورت کاملا جهت‏دار و غیرحرفه‏ای پیاده شده است و تنظیم‏کننده‏ی محترم به سلیقه‏ی خود نکاتی کلیدی را که شاید با مشی فعلی حوزه هنری مناسبت نداشت، حذف کرده است. دیروز ساعت دوازده ظهر ابتدا به سایت سوره مهر تذکر داده شد و این سایت خبر را حذف نمود اما دو ساعت بعد همان خبر در سایت رسمی حوزه هنری و بعدتر سایت خبرگزاری فارس درج شد. به نظر می‏رسد این گونه کم‏دقتی‏ها موجب کاهش ارتباط اهل فرهنگ با بخش خبری حوزه شود.
در اصل صحبت، رضاامیرخانی به نقش رسانه در تبلیغات برای کتب خاطرات اشاره کرده بود و گفته بود: 
"در دنیا خاطرات افراد شهیر به دلیل حاشیه‏های زرد پرفروش می‏شوند حال آن که در ایران عمده‏ی خاطرات پرفروش تبلیغی به خاطرات چهره‏های ناآشنا مرتبط‏ند. این بر می‏گردد به ذات مرده‏پرست رسانه. این مردم نیستند که مرده‏پرست‏ند، این رسانه است که مرده‏پرست است. علاقه‏ی مردم به قیصر امین‏پور در زمان حیات هم وجود داشت، اما تبلیغِ رسانه‏ای وجود نداشت. خاطرات یعنی تبدیل آدم‏های زنده به مرده. تبلیغ خاطرات یعنی شهرت بی‏خطر راوی نه چندان فرهنگی برای اهلِ سیاست. ام‏روز مثلا راوی نیک‏نفسی مثل خانم دا، در همه‏ی نشست‏ها حاضر می‏شود و از او تقدیر می‏شود و الخ. که البته به گمان من در مقابل زحمات امثال او این تقدیرها چندان دندان‏گیر هم نیست. اما یادمان باشد، از زنده‏ی دا تقدیر نمی‏شود، از مرده‏ی دا تقدیر می‏شود. همین خانم که قطعا از فلان مدیرکل سی ساله‏ی فعلی بیش‏تر دل‏سوزی کرده است برای خرم‏شهر، اگر کوچک‏ترین نظری داشته باشد راجع به مساله‏ی مثلا آب شرب خرم‏شهر، به هیچ عنوان هیچ رسانه‏ای حاضر به درج نظر او نیست. چرا؟ چون با قسمتِ مرده‏ی دا رسانه نسبت دارد، نه با قسمتِ زنده‏ی دا. همین می‏شود که در این روزگار کتب خاطرات اشخاص غیرصاحب‏نظر تبلیغ می‏شوند و این اقبال بیش از آن که مردمی باشد، رسانه‏ای است."

این متن برای انتشار عمومی گفته نشده بود، اما به دلیل رفتارِ غیرحرفه‏ای حوزه هنری در نشر دست‏کاری‏شده‏ی حرف، خشی از آن را منتشر می‏کنم.

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٦٥٥٨
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.