تاريخ انتشار : ١٣:٤٨ ٢٨/١٠/١٣٨٩

حضرت آیه‌الله سیدعلی گلپایگانی، فرزندِ جمال‌‌السالکین مرحوم آقا سید جمال گلپایگانی درگذشت

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی درگذشت

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول مرحوم آیت الله خویی به دعوت آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت كرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گردید.

 

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی از علمای بزرگ تهران،فرزند مرحوم آیت الله سید جمال الدین هاشمی گلپایگانی،به لقاءالله پیوست.

به گزارش "شیعه نیوز" آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی در سال 1310 هجری شمسی در بیت مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله سید جمال الدین هاشمی گلپایگانی متولد شد. پدر بزرگوارشان علاوه بر علم و فقاهت دارای مراتب عالیه در سیر و سلوك و تهذیب نفس بود.

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول مرحوم آیت الله خویی به دعوت آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت كرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گردید.ایشان در طول سالهای اقامت در تهران ،علاوه بر برپایی جلسات فقه و اصول و تفسیر،به ارشاد و تربیت قشرهای مختلف به خصوص جوانان پرداخت و نیز به مدت دو سال نماینده امام راحل در حج و زیارت بود.

به گزارش آینده،  اقامت طولانی مدت ایشان در منطقه یوسف آباد تهران سبب رجوع بسیاری از افراد در امور دینی به ایشان بود و اشخاص بسیاری شیفته اخلاق ومعنویت ایشان بودند.

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از یك دوره طولانی بیماری صبح امروز در تهران در گذشت.
 
مراسم تشیع پیكر ایشان فردا ساعت 8 صبح از منزل وی واقع در یوسف اباد خیابان سید جمالدین اسد ابادی كوچه 45 مسجد سادات برگزار میگردد.

آیت الله سید رضی شیرازی: مرحوم گلپایگانی، زندگی اش مردم بود و مردم، زندگی اش

اندیشه  - ویژه نامه رحلت آیت الله سید علی گلپایگانی / گفت وگوی خبرآنلاین با آیت الله سید رضی شیرازی

آیت الله سید رضی شیرازی در گفت وگو با گروه اندیشه خبر آنلاین در حالی که مداوم گریه می گرد،گفت : " من چه بگویم از این عالم بزرگ که زندگی اش مردم بود و مردم زندگی اش شد. "

این استاد برجسته فلسفه حوزه گفت : " آنچه در تمام این سال ها در جوار ایشان یافتم، سلامت ایمان و اعتقاد بود که تجلی اش در زندگی اجتماعی مردم دوستی و فداکاری برای مردم بود."

آیت الله سید رضی شیرازی گفت: " نمی دانم بگویم یوسف آباد، بگویم تهران، بگویم ایران باید بگویم جهان انسانیت، یکی از شریف ترین انسان های روزگار خود را از دست داد. مردی که خودش می خواست ناشناخته بماند ولی مردم و اهل حقیقی ایمان او را به خوبی می شناختند."

/http://www.khabaronline.ir/news-124391.aspx

در همين رابطه :
ماخذ: آینده نیوز

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٩٥٦٨
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.