تاريخ انتشار : ١٥:٤٠ ٢٨/٦/١٣٩٠

روزنامه ایران و جانستان کابلستان(مطلبی از سرکار خانم مریم شهبازی) + اشتباهی در صفحه‌ی اول
روزنامه‌ی ایران در تاریخ دوشنبه مورخ 28 شهریور 90 با چاپ عکسی در صفحه‌ی اول خود، عبارت ""فروش 400 هزار نسخه‌اي «جانستان كابلستان» در بازار راكد كتاب"" را در زیرتیتر کار کرده است. این مطلب قطعا نادرست می‌باشد و بدون هم‌آهنگی با ناشر یا نویسنده درج شده است که سایت ارمیا از همین طریق آن را تکذیب می‌نماید. 



نوای جانستان وکابلستان در بازار راکد کتاب

 

مريم شهبازي


سرانه مطالعه ازآن مباحثی است که مدت هاست ذهن مسئولان و کارشناسان فرهنگی کشورمان را به خود مشغول کرده است بویژه از زمانی که رهبر معظم انقلاب درجمع کتابداران کشور از پائین بودن آن اظهارنگرانی کردند.
این که سرانه مطالعه درکشورما،آن هم باوجود برخورداری از پیشینه اسلامي- ايراني اسلامی کهن و غنی چندان قابل توجه نیست بحثی است که امروز نیاز به ریشه‌یابی و بررسی‌های همه جانبه دارد.
در چنین شرایطی بسیاری از مردم با کتاب این یار دیرینه دوستی چندان عمیقی ندارند؛ شرایطی که بر بخش توزیع و فروش کتاب هم اثر قابل توجهی ازخودبرجای گذاشته است.به طوری که بسیاری ازکارشناسان علت بازار راکد کتاب را همین سرانه مطالعه پائین و عدم حمایت کافی از صنعت نشر می‌دانند.
با وجود آن که این بحث جای تأمل و بررسی بسیار دارد ولی باید گفت که نویسنده‌ای که موفق به خلق اثری درخور توجه شود در همین گیر و دار بازار کساد نشر و سرانه پائین مطالعه باز هم مخاطبان خود را جذب خواهد کرد.از میان آثاری که در سال‌های اخیر در بازار نشر منتشر شده‌اند می‌توان به کتـــاب«جانستان کابلستــــان» که حاصل سفر به کشور افغانستان است اشاره کرد.
کتابی که در همین اوضاع راکد و بــا وجود تمام بی‌مهری‌هایی که به کتاب و صنعت نشر می‌شــود تــوانست بارها و بارها تجدید چاپ شده و به خانه‌های مخاطبان ایرانی راه پیدا کند.
سفرنامه افغانستان‌ «جانستان کابلستان» که حاصل سفر به کشور افغانستان می‌باشد به اتمام رسیده است و توسط «نشر افق» منتشر شده است.
رضا امیرخانی نویسنده کتاب «جــانستـــــان کــــابلستان»را می‌توان ازجمله نویسنــــدگانی دانست که با خلق آثاری درخور توجه به جنگ بازار کساد نشر ومردمی که به کتاب بی مهری می‌کننــد رفته است و ثابت کرد که با وجود تمام مشکلات موجود بر سر انتشار و توزیع کتاب باز هم اثر خوب راه خود را پیدا خواهد کرد.
امیرخانی متولد1352 در تهران و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک ازدانشگاه صنعتی شریف است. سردبیری سایت لوح ونایب رئیسی انجمن قلم ایران را می‌توان ازجمله فعالیت های فرهنگی او به شمار آورد. وی با انتشار« اِرمیا» نخستین کتابش در سال1374 توانست عنوان جایزه بیست سال ادبیات داستانی ایران را از آن خود کند.
نکته قابل توجه این که به گفته سایت شخصی وی، بیش از چهارصدهزار نسخه از کتاب‌های او تا به حال به فروش رسیده است که این آمار خود به تنهایی نشان از موفقیت این نویسنده جوان آن هم در شرایطی دارد که سرانه مطالعه در کشورمان پائین اعلام شده است.
مجموعه داستان‌های کوتاه «ناصرِ ارمنی»،رمان« من او» که برخی آن را بهترین اثر امیرخانی می‌دانند، «از به» که درآن به بیان گوشه‌ای از سختی‌های زندگی در دوران جنگ و بعد از آن پرداخته‌است، سفرنامه «داستان سیستان»که پنجمین کار رضا امیرخانی به شمار می‌آید که در آن به حواشی سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرکشورمان به استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد، «نشت نشا» مقاله‌ای بلند که در آن به بررسی عللی ریشه یابی نخبگان پرداخته‌ است. رمان «بیوتن» که داستان یکی از بازمانده‌های جنگ تحمیلی ایران است که به بهانه‌ای به امریکا سفر می کند.
« نفحات نفت» جستاری در فرهنگ مدیریت نفتی و دولتی در جمهوری اسلامی ایران که توسط نشرافق به چاپ رسیده است.


در همين رابطه :
ماخذ: روزنامه ایران

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ١٢١٩٧
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.