تاريخ انتشار : ٢٠:١٧ ٦/١١/١٣٩٠

رضا اميرخاني را كه ما مي‌شناسيم، آنقدر «مرد» هست كه پاي ادعاهايش بايستد! مطلبی از جناب کیوان امجدیان در روزنامه‌ی جام جم
دفع حداكثري به جاي جذب حداكثري
جام جم آنلاين: اين روزها با توجه به دشمني‌هاي ناعادلانه و غيرمنطقي برخي كشورها با ايران اسلامي به نظر مي‌رسد در تمام سطوح جامعه و از جمله در ميان اهالي فرهنگ و هنر بيش از همه چيز به وفاق و همدلي نياز داريم.
 

اما همچنان گاهي مشاهده مي‌شود كه به دلايل غيرمنطقي و نه چندان مستدل همديگر را مورد عتاب و خطاب رسانه‌اي قرار مي‌دهيم و چنان به دوست و دشمن مي‌تازيم كه گويي تنها قصد و هدفمان حذف است و نه اصلاح.

يك نمونه از اين برخوردها مجادله‌‌هاي رسانه‌اي با رضا اميرخاني است كه تعهد قلمي و فكري‌اش را كسي نمي‌تواند انكار كند.

حالا همين جناب اميرخاني كه يكي از بهترين سفرنامه‌هاي ديدار مقام معظم رهبري را نوشته است و «ارميا» و «من او»ي او آبرويي دوچندان به هنرمندان و نويسندگان متعهد بخشيده است، به واسطه يكي دو موضعگيري‌اش در برنامه‌هاي تلويزيوني و يك مجله فرهنگي چنان از سوي يكي دو سايت و خبرگزاري به توپ بسته مي‌شود كه تو گويي مخاطبشان نه اميرخاني، كه يك نويسنده مخالف يا معاند نظام است.

رضا اميرخاني را كه ما مي‌شناسيم، آنقدر «مرد» هست كه پاي ادعاهايش بايستد و آنقدر دغدغه نظام و ارزش‌ها را دارد كه حتي از آبرويش هم براي استحكام آن مايه بگذارد.

او همان طور كه در بازي فوتبال خوب گل مي‌زند و بهتر از آن، پاس گل مي‌دهد، در فضاي ادبيات هم آنقدر طرفدار نظام و ارزش‌ها و آرمان‌هاي نظام هست كه پاس‌هايي بدهد كه به گل منجر شود.

واقعيت اين است كه شايد از همه نبايد انتظار داشت كه در هر زماني ما بخواهيم وارد گود شوند بلكه درست‌تر اين است كه هر شخص با تخصص خود در يك موقعيت درست، بجا و منطقي وظيفه‌اش را در قبال نظام و انقلاب انجام دهد.

آزردن رضا اميرخاني و اميرخاني‌ها در شرايطي كه كشور به آرامش و همدلي نياز دارد، نه تنها نمونه جذب حداكثري نيست كه اتفاقا مصداق كامل دفع حداكثري است و شايد تعامل رسانه‌‌ها با هم در زمينه فرهنگ و هنر، پيش از رسانه‌اي كردن بعضي موضوعات مي‌تواند در از بين بردن اين فضا موثر باشد.

اين‌چنين برخوردهايي گاه حتي در مقياس‌هاي بزرگ‌تر هم ديده مي‌شود؛ از وزارت ارشاد و معاونت فرهنگي يا هنري بگير تا حتي خود ما كه گاهي مي‌توانيم با منطق درست‌‌تر، به‌جاي آزردن نيروهاي متعهد و مقيد به نظام در حوزه فرهنگ و هنر، آنها را دلگرم كنيم.

اين روزها اگر اهالي متعهد فرهنگ و هنر به جاي رسانه‌اي كردن هر چيزي و به هم توپيدن‌هاي رسانه‌اي با هم گپ و گفت‌هاي دوستانه‌اي داشته باشند شايد بسياري از مشكلات و تفاوت نگاه‌هايمان رفع شود.

كيوان امجديان - دبير گروه فرهنگ و هنر


در همين رابطه :
ماخذ: روزنامه‌ی جام جم
. پارک ملت و بازتاب‌ها #52
. مصاحبه نسیم بیداری و حواشی آن #76-84
. مصاحبه نسیم بیداری و حواشی آن #1-83
. در زیارت عاشورا ساکتان فتنه‌ی اخیر را لعن می‌کنیم

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٨٠٤٤
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.