تاريخ انتشار : ١٣:١٣ ٢٤/١٢/١٣٩٢

آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(45)  +به دو دلیل قیدار را دوست دارم898+مسابقه‌ی معماری و نظر رضاامیرخانی مبنی بر مقدم بودن رمان بر معماری894+قیدار با به‌لیمو می‌چسبد در کافه کتاب آفتاب!893+استمرار سنت احمدی‌نژاد در دوره‌ی روحانی892+نامزدهای نخستین دوره بدون فردی890+شریعت‌گریزی از نظر داور جلال887+قیدار اسم‌ش آمد، برنده نشد، هیچ‌کتابی هم تقدیر نشد، دقیقا مثل بیوتن در دوره‌های قبل!‍886+کتابی در نقد چند داستان مثل قیدار884+تمدید زمان مسابقه طراحی معماری لنگر پاسید882+اسامی کتاب‌های راه‌یافته به دور دوم جلال881
  جهت سهولت دست‌رسي كاربران، هر بیست مطلب مرتبط در يك صفحه ذخيره خواهند شد. براي ملاحظه‌ی 880 نظر قبلي به لينك‌هاي پايين صفحه مراجعه فرماييد. 

====================================

900

چینه: دو پست در یک پست

حوزه‏ی هنری مسابقه‏ای جالب رو ترتیب دیده که البته اطلاع‏رسانی و حتی پوسترش چندان خوب نیست. به شکلی که حتی در فضای مجازی من پوسترش رو پیدا نکردم تا این‏جا بذارم!. اما موضوع مسابقه به این صورته: رضا امیرخانی حدود دو سال پیش رمانی به اسم قیدار نوشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت و در بخش رمان، جایزه‏ای که هر 6 ماه یک بار به کتاب‏های با موضوعات مختلف تعلق می‏گیره رو از آن خودش کرد. رمان قیدار داستان مردی است گاراژدار به نام قیدار که خلق و خوی پهلوانی داره و بعد از فراز و نشیب‏هایی که در طول داستان براش به وجود میاد، اقدام به ساخت بنایی می‏کنه به نام لنگر پاسید. امیرخانی که در جای‏جای داستان به این بنا و فضای اون اشاره می‏کنه، نکات جالبی رو درمورد یک اثر معماری به مخاطب منتقل می‏کنه. حالا حوزه‏ی هنری تصمیم گرفته از این ظرفیت موجود در رمان قیدار استفاده کنه و مسابقه‏ای را با نام اسکیس رمان قیدار برگزار می‏کنه. البته این اطلاع‏رسانی با تاخیر داره انجام میشه و مهلت مسابقه تا آخر آذر ماهه. جمله‏ی جالبی رو هم از خود امیر خانی نقل می‏کنم. او اعتقاد داره که یک اثر معماری تا داستان نشه و روایتش نکن، نمی‏تونه به بنای معماری تبدیل بشه، برای همین ایشون ادبیات رو مقدم بر معماری میدونه. باقی صحبت‏های او در این رابطه و شرایط مسابقه رو ازسایت حوزه‏ی هنری دنبال کنی

====================================

899

کافی کتابقیدار - رضا امیرخانی
http://kafiketab.blogfa.com/post/1843
مریم-آذر92
آدمی که یکبار خطا کرده باشد و پاش لغزیده باشد و بعد هم پشیمان شده باشد، مطمئن تر است از آدمی که تا به حال پاش نلغزیده … این حرف سنگین است … خودم هم میدانم. خطا نکرده، تازه وقتی خطا کرد و از کارتن آکبند در آمد، فلزش معلوم میشود، اما فلز خطاکرده رو است، روشن است… مثلِ کف دست، کج و معوج خطش پیداست.
از آدم بی خطا میترسم، از آدم دو خطا دوری میکنم، اما پای آدم تک خطا میایستم…!

====================================

898
دل موضع صبر بود و بردی: 
دردهای من جامه نيستند تا ز تن در آورم
http://bitonameh.blogfa.com/post/1379

مه تاب-آذر92
++ به دو دلیل کتاب "قیدار" رضا امیرخانی رو وافـر دوست دارم: دوم بخاطر پرداختن به کرامت انسانی در قبال افراد معتاد جامعه و اول برای ازدواج قیدار با شهلای فریب خورده اون هم نه از سر ترحم که با علاقه!!

====================================

897

نم باران: کتاب قیدار
http://namebaran.blogfa.com/post/879/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1
روایت گر-آذر92
قیدار آخرین کتاب رضا امیرخانی صحبت از مردی و مردانگی است از رحم و  مروت از کمک به مستمندان از گرفتن دست مردم که امروز کمتر از آن می شنویم . قیدار هم دوره و رفیق شفیق پهلوان تختی است که البته خود قیدار هم برای خودش پهلوانی است و کسی حریف او نیست . او یک گاراژدار است که در زمان قبل از انقلاب می زیسته و به خمس اعتقاد داره به حرام و حلال اعتقاد داره اعتقاد داره که روی بدترین زن هم نباید دست بلند کرد .

 

 

من خودم زیاد از این کتاب خوشم نیومد هر چند که این کتاب نثر خوبی داشت اما از قصش خوشم نیومد . به نظرم کاستی زیاد داشت یعنی با بعضی از قسمت های کتاب نمی شد ارتباط برقرار کرد .

و در پایان گوشزد کنم که رضا امیر خانی رسم الخط خودش رو داره یعنی مثلا امروز رو می نویسه ام روز . یا مرتضی رو می نویسه مرتضا .

====================================

896
آغوش بغض: 
روزها...
http://aghoosheboghz.blogfa.com/post-547.aspx
فاضلیان-آذر92

قیدار امیر خوانی را بخوانی در سرویس و رمان 300 صفحه ای را هزار تکه کنی که وقت نداری...

نماز و نهارت را شیطنت کنی و در ساعت کار جدی باشی...

چندتا دوست جدید پیدا کنی که بشوند عزیزدل...

====================================

895

خانم شیرازی: دست نوشته ای درباره کتاب قیدار
http://shirazpl.blogfa.com/post-340.aspx
سیدمصطفی نجیبی-آذر92

فکر نمیکنم بیشتر از یه روز طول کشیده باشه که من کتاب جدید جناب رضای امیرخانی رو بخونم.
فردای روزی که کتابو از نمایشگاه خریدم شروع به خوندنش کردم و تقریباً آخر شب تموم شد!
لدتی که بعد از خوندن قیدار داشتم مثل همه کتاباش بود ولی نه مثل "منِ او"
هنوزم میگم هیچی "منِ او "نمیشه
خاصیت کتابای امیرخانی همینه. جذاب و گیرا.تا تموم نشه نمیشه ازش دست کشید.
مخصوصاً داستان سیستان که محشره.
حالا که این کتابو خوندم دوست دارم بدونم الان داره چی کار میکنه آیا کتاب جدیدی داره یا نه چون میدونم از نوشتن خسته نمیشه.من هم از مطالعه!

برای اینکه بدونی اغراق نمیکنم یه بخشی از کتابو که نشر افق چاپ کرده میذارم که بخونی. حتماً خوشت میاد.

====================================

894
خبرگزاری فارس: 
امیرخانی: رمان به عنوان یک پدیده جدید مقدم است بر معماری در یک تمدن
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920917001033
.
..-آذر92

نویسنده کتاب قیدار گفت: رمان به عنوان یک پدیده جدید مقدم است بر معماری در یک تمدن. اثری که در رمان شکل می‌گیرد ما را به فلسفه آن دوره رهنمون می‌سازد و فیلسوف چاره‌ای ندارد جز آنکه دستگاه فلسفی را پیرامون شخصیت رمان بسط دهد.








به گزارش خبرگزاری فارس، رضا امیرخانی نویسنده رمان قیدار ومنتقد ادبی در راستای برگزاری مسابقه «پنجره سپید»، «اولین دوره اسکیس رمان قیدار»، در مقایسه ادبیات ومعماری گفت: آیا ادبیات مقدم است بر معماری و یا معماری بر ادبیات، ادبیات و معماری در جایی به هم تکیه می‌کنند و آن ماندگاری این دو هنر است که در باقی شاخه‌های هنر این خصیصه کمرنگ تر است.

این نویسنده ادامه داد: یک اثر ادبی و یک اثر معماری هر دو می توانند بیش از اقران خود عمر کنند و باقی بمانند این خصیصه در هر دو این هنرها حضور دارد و باقی می ماند؛ نکته شکست میان این دو هنر آن است که معماری در تاریخ معمولا با قدرت حاکمان و فرهنگ جامعه نسبت داشته، مثلاً میدان نقش جهان قطعاً معروف‌ترین اثر عصر صفویه است در صورتی که اثر ادبی هیچ شباهتی با سلسله حاکمان روزگار خود ندارد، یعنی ما از کتاب شاهنامه دیوان حافظ و کلیات سعدی نمی‌توانیم به خصایل حاکمان وقت پی ببریم آنگونه که از گنبد سلطانیه یا برج کاموس  کاووس یا مسجد گوهر شاد به کهن فکر حاکمان وقت پی می‌بریم.

نویسنده رمان «من او» در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از این رو من بر آن هستم که رمان به عنوان یک پدیده جدید مقدم است بر معماری در یک تمدن. به گمان من اثری که در رمان شکل می‌گیرد اگر شخصیت باشد ما را به فلسفه آن دوره رهنمون می‌سازد و یک فیلسوف امروزی چاره‌ایی ندارد جزء آنکه دستگاه فلسفی را پیرامون شخص رمان بسط دهد. از آن سو ذهنی بودن ادبیات قدرتی به آن می‌دهد که آن را مقدم بر معماری می‌سازد پس زمانی که در رمان معماری نداشته باشیم در واقع معماری اصیل نخواهیم داشت.

 

گفتنی است مسابقه «پنجره سپید» با پرداختن به رمان «قیدار» اثر رضا امیر خانی  بنا به تقاضای شرکت کنندگان تا 30 آذرماه تمدید شد، در این مسابقه، ترسیم بنای توصیف شده «لنگر پا سید» در این رمان به رقابت گذاشته می‌شود و در پایان با حضور اساتید معماری و نویسنده این رمان داوری انجام می شود.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس www.irac.ir  با توجه به شرایط فراخوان و دریافت فرم ثبت نام در این مسابقه شرکت نمایند.

====================================

893
خبرگزاری فارس: 
«مهمانی کتاب» با یک منوی خواندنی و خوردنی در دیار آفتاب

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920906001015
مهناز سعیدحسینی-آذر92


به نظر شما گل گاو زبان با کدام کتاب تناسب دارد؟

ناتوردشت با....

جنایات و مکافات با یک قهوه‌ی نسبتا تلخ؟

جانستان کابلستان با چای داغ بدون قند؟

قیدار با آب پرتقال؟! یا بستنی؟! نه من با شربت به‌لیمو!»

 

====================================

892

مه: گران‌ترین حاشیه‌ی ادبی ایران
http://hoomayun.blogfa.com/post/604
حسن همایون-آذر92
...

دوره‌ی انصراف

 

پاییز دیگری رسید، در سال 1388 که جامعه‌ی ایرانی در التهاب به سر می‌برد. علی‌رغم معطل ماندن بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، در سایه‌ی سیاست‌زدگی جامعه، این رقابت  اما برگزار شد، هیچ اثری را در بخش ادبیات داستانی به عنوان برگزیده معرفی نکرد، تا در ادامه‌ی فعالیت این رقابت به سنتی بدل شود.برگزارکنندگان جایزه می‌‌گویند، داوران  بر اساس فرم‌های ازشیابی از منظر‌های مختلف به آثار نمره می‌دهند، حدنصابی هم برای جمع امتیاز‌ها تعریف کرده‌اند که گویا از سالی به سال دیگر تغییر می‌کند. بر همین اساس وقتی آثار رسیده به مرحله‌ی نامزدی بررسی می‌شوند، نمره‌ی لازم را نمی‌گیرند  و به تبع برگزیده نمی‌شوند. نهایت  ممکن است تقدیر شوند، اما در آن دوره اثری هم شایسته تقدیر نیافتند، خُب حق داشتند؛ زیرا سه نامزد‌ بخش ادبیات داستانی یعنی مجید قیصری، قباد آذرآیین و مصطفی مستور با صدور نامه‌هایی از حضور در این رقابت سرباز زدند. مصطفی مستور گفته بود « يادآور مي‌شوم كه به دليل تأثرات شديد روحي ناشي از رويدادهاي اخير، تمايلي به شركت‌ دادن كتابم در اين‌گونه جوايز رسمي ندارم.» این نویسندگان به ترتیب با کتاب‌های«شماس شامي»، «هجوم آفتاب» و «من گنجشك نيستم». در این رقابت نامزد شده بودند. همچنین  «بيوتن» نوشته‌ي رضا اميرخاني و «صورتك‌هاي تسليم» نوشته‌ي محمد ايوبي و «آواي نهنگ» نوشته‌ي احمد بيگدلي ديگر نامزدها این دوره‌ از رقابت آل‌احمد بودند. رضا امیرخانی از کنار این ماجرا به سکوت گذشت، محمد ایوبی هم بیمار‌تر از آن بود، نسبت به این موضوع‌ها واکنش نشان دهد. وی دی‌ماه همین سال از دنیا رفت. محسن پرویز معاون فرهنگی وقت ارشاد اما از اعلام انصراف نویسنده‌ها خم به ابرو نیاورد، او خصلتا آدم خونسردی است و گفت اصلا مهم نیست.

...

استمرار رمان برگزیده  نداشتن

 

گمان می‌رفت سنت  برگزیده معرفی  نکردن، به دولت محمود احمدی‌نژاد بر می‌‌گشت، اما گویا با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران فرهنگی آن مشی هم‌چنان حفظ شده است. در ششمین دوره‌ی رقابت آل‌احمد در بخش ادبیات داستانی نامزد‌ها به این شرح معرفی شدند، «آواز ابابیل» مجید پورولی کلشتری، «جمجمه‌ات را به من قرض بده برادر» مرتضی کربلایی‌لو،«دخیل عشق» مریم بصیری، «در خرابات مغان» داریوش مهرجویی، «رستم در مرداب خوان دوم» حسن اصغری، «سایه اژدها» محمدعلی گودینی، «سرزمین نوچ» کیوان ارزاقی، «شب رنج موسی» مصطفی‌جمشیدی، «قیدار» رضا امیرخانی، «مردگان جزیره‌ی موریس» فرهاد کشوری، «نسکافه با عطر کاهگل» م.آرام، «وقتی دلی» محمدحسن شهسواری. اما هیچ یک‌ از این آثار از داور‌ها نه تنها برگزیده نشدند که به عنوان شایسته‌ی تقدیر هم معرفی نشدند، فتح‌الله بی‌نیاز نویسنده و منتقد نسبت به این مساله انتقاد کرد.نکته‌ی جالب این‌جاست هرچه محمدحسن شهسواری دوست دارد، در سکوت از کنار «وقتی دلی» بگذرد اما گویا دست‌اندرکاران نشر شهرستان ادب چندان علاقه‌ای به این موضوع ندارند! رضا امیر‌خانی دومین بار است در این رقابت نامزد می‌شود، تا کجا این نویسنده‌ی انقلاب پشت در این جایزه باید بماند، معلوم نیست.

====================================

891

نوای نی چوپان: 
http://alichoopan.ir/1392/08/23/%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B9%D8%A7
چوپان-آبان92

-زن‌ها هم تو خوشی گریه می‌کنند، هم تو ناخوشی. هم تو شادی، هم تو غم ... ما، مثل ِ شما مر نیستیم که اصلا گریه نکنیم...

- ما هم گریه می‌کنیم... اما زیر ِسیاهی... فقط زیر ِسیاهی ِ هیات... آن‌جا هم همین است. گریه می‌کنیم زار زار... هم برای خوشی‌ها و هم برای ناخوشی‌هامان... فهم‌ت بیجک گرفت شهلا؟... (کمی مکث می‌کند.) شهلا جان!

-گفته بودید از چیزهایی که جان دارد، خوش‌تان می‌آید، نمی‌دانستم این قدر... از غذاخوری ِخلیل ِ دلیجان که آخرش جان داشت، تا شهلایی که آخرش جان داشت، تا فرش ِبدنقشه‌ای که جان داشت، تا آن‌همه اتول و کامیون و اتوبوس ِگاراژ که بیمه‌ی جون بودند...

-نه... این بیمه هم ته‌ش جان دارد، اما جون است... بیمه‌ی جون... توفیر می‌کند با جان... همه‌ی گاراژ در حصن ِ حصین‌ ِ جون هستیم به برکت ِ ارباب‌ش!

""" قیدار

تاسوعا:

صبح زود - اتوبوس - بابام - صبحونه - بحث - "من اونجا کسی رو نمی‌شناسم"-قیدار و بیوتن - روی میز-قیدار توی راه-روستا- شکورکندی 

====================================

890
همشهری: 
نخستین دوره بدون «فردی»

http://hamshahrionline.ir/print/240571
.
..-آذر92
هفته گذشته هیأت داوران سیزدهمین جایزه شهید غنی‌پور با برگزاری جلسه نهایی نامزدهای دریافت این جایزه را در 3بخش مشخص کرد ولی اعلام نام نامزدهای دریافت جایزه در بخش رمان و مجموعه داستان نوجوان به جلسه هفته آینده موکول شد. براساس رأی هیأت داوران در گروه رمان با موضوع انقلاب و دفاع‌مقدس آثار «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، «داستان من» نوشته جمشید طاهری، «آواز ابابیل» نوشته مجید پورولی کلشتری، «کمانی برای آرش» نوشته محمد محمودی نورآبادی، «افرا» نوشته حسینعلی جعفری و «قیدار» نوشته رضا امیر‌خانی به‌عنوان نامزدهای دریافت این جایزه انتخاب‌شدند.

====================================

889

تهران امروز: جشنواره خوب و رمان‌های بد: زاهدي‌مطلق: رمان‌ها از مردم دور شد‌ه‌اند
http://tehrooz.com/1392/9/9/TehranEmrooz/1328/Page/12/

فهيمه پناه‌آذر-آذر92

 جشنواره كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور 12 سال است كه برگزار مي‌شود، جشنواره‌اي كه هسته اصلي آن از نويسندگان مسجد جوادالائمه تشكيل شده و شهيد غني‌پور نيز از اين گروه نويسندگان بود و دوستانش از مرحوم اميرحسين فرد تا محمد ناصري و... به نام اين شهيد جشنواره را تشكيل دادند.آثاري كه در اين جشنواره مورد بررسي قرار مي‌گيرد در بخش‌هاي رمان و داستان با مضامين انقلاب و جنگ است. نكته‌اي كه در اين دوره‌ها بيشتر از آن صحبت مي‌شود، كيفيت آثاري است كه داوري مي‌شوند. اين آثار به‌زعم داوران در حوزه جنگ و انقلاب از كيفيت پاييني برخوردار هستند. با توجه به جلسات داوري، نامزدهاي بخش‌ها در حالي انتخاب شدند كه اعلام كانديداي يك بخش به هفته آينده موكول شد. داوران اين دوره از نبود خلاقيت تكنيكي و محتواي نامناسب در آثار منتشر شده، انتقاد كردند. داوران با ارزيابي آثار در بخش رمان با موضوع انقلاب و دفاع‌مقدس آنچه پرگويي بيش از حد در داستان‌ با موضوع انقلاب و دفاع‌مقدس را از اشكالات خوانده و از بي‌توجهي به تكنيك‌هاي روايت، پخته نبودن نثر و مشخص بودن تلاش برخي نويسندگان براي كپي‌برداري از آثار ترجمه شده نازل در اين بخش انتقاد كردند با اين حال آثاري از رضا اميرخاني، مريم بصيري، پورولي كلشتري توانست به مرحله نهايي راه يابد.

====================================

888
آر پی جی 8: 
خوشحال نباید بود!
http://rpg-8.blog.ir/1392/09/06/happy
س
یدمسعود-آذر92

اگر می شد و می شود به امام حسن (ع) نامه نوشت و بابت کنار آمدن و صلح اجباری با معاویه تبریک گفت و هلهله سر داد یا اینکه مجالس بزم و شادی بابت آن واقعه ترتیب داد به طریق اولی برای این وادادن ها و کنار آمدن ها و متوقف کردن هایی که هنوز خون چهار شهید نامی اش [3]خشک نشده هم نامه تبریک نوشت 
[3] به شیوه ی استفاده از اصطلاحات " نامی " و " اسمی" در قیدار رضا امیرخانی
====================================

887
خبرگزاری فارس: 
چرا بخش داستان جایزه جلال برگزیده و تقدیری نداشت/ پیدایش گرایش شریعت‌گریزی در ادبیات

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920904000292
...-آذر92

نوعی گرایش شریعت گریزی در ادبیات ما دیده می‌شود

نویسنده انجمن مخفی در ادامه بیان کرد: از ایرادات دیگر نوعی گرایش شریعت گریز در ادبیات ما است، که این هم مسئله بسیار مهمی است، البته این مهم را در آثار نویسندگان اولیه و فعلی جریان شبه روشنفکری می‌بینیم، هرزه نگاری‌ها، اباحه‌گری‌‌ها و تحریف تفکر دینی و تفکر قدسی در آثار آنها دیده می‌شود، یعنی سخن اصلی جریان شبه روشنفکری بر پایه اومانیسم بنا شده است، اما طیف جدید و نگاه جدیدی در ادبیات امروز وجود دارد و آن بحث فاصله گرفتن از شریعت و حرکت به سوی طریقت است و یعنی بی‌توجهی به برخی از مفاهیم دینی و به خصوص احکام فقهی، یعنی در حوزه دینداری توجهمان به حوزه فقاهت، تکالیف شرعی، حوزه باید و نباید‌ها ضعیف شده و دینداری به امری شخصی و درونی و سرشار از تاویل های متنوعی شده است.

شاکری در ادامه افزود: این خطری است چون می‌بینیم در روابط شخصیت‌ها بعضا عقاید و ذهنیات و باورهایی دارند که تنها یک ذوق‌آزمایی ذهنی و خرافی است. برداشت‌های سطحی از منابع دینی روایی آیات قرآنی گاهی دیده می‌شود. این هم خطری است، علی‌القاعده ادبیات انقلاب محورش توجه به شریعت است. ولی این توجه همراه با تقید به شریعت و روش‌هایی است که به لحاظ علمی فهم از منابع روایی و قرآن را برای ما منطقی می‌کند.

====================================

886
جوان: 
http://www.magiran.com/ppdf/nppdf/2835/p0283538450051.pdf
.
..-آذر92

ﺩﺑﻴﺮﺧﺎﻧــﻪ ﺷﺸــﻤﻴﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺟﺎﻳﺰﻩ ﺍﺩﺑﻲ ﺟــﻼﻝ ﺁﻝ ﺍﺣﻤﺪ، 

ﺍﺳــﺎﻣﻲ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺭﺍﻩ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺩﺍﻭﺭﻱ ﺩﺭ ﮔﺮﻭﻩ 

ﺩﺍﺳــﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷــﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻧﺎﻣﺰﺩﻫﺎ 

ﻧﺎﻡ ﻫﺎﻱ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﺍﻱ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺭﺿﺎ ﺍﻣﻴﺮﺧﺎﻧﻲ، ﺩﺍﺭﻳﻮﺵ 

ﻣﻬﺮﺟﻮﻳــﻲ، ﻣﺮﺗﻀــﻲ ﻛﺮﺑﻼﻳﻲ ﻟــﻮ، ﻣﺼﻄﻔﻲ ﺟﻤﺸــﻴﺪﻱ ﻭ 

ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﻲ ﮔﻮﺩﻳﻨﻲ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﺩ.

====================================

885
جوان آنلاین: 
110 سكه بازهم به هيچ كس نرسيد!
http://javanonline.ir/fa/print/622739

...-آذر92
مهم‌ترين جايزه ادبي كشور امسال نيز در حوزه داستان برگزيده‌اي نداشت. به گزارش «جوان»، ششمين دوره از جشنواره ادبي جلال شب گذشته در سالروز تولد جلال‌آل‌احمد در تهران برگزار شد كه در آن هيچ كدام از آثار در حوزه داستان صاحب جايزه يا حتي شايسته تقدير شناخته نشد.
...
 اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه در ميان آثار راه‌يافته به دور پاياني اين جايزه ادبي آثاري از نويسندگاني شاخص نيز به چشم مي‌خورد كه در مدت كمتر از يكسال گذشته از انتشار آنها منشأ تأثيرگذاري زيادي در فضاي ادبي كشور بوده و بسياري از منتقدان آن را ستوده‌اند، از جمله اين آثار مي‌توان به «قيدار» نوشته رضا اميرخاني اشاره كرد.
 

====================================

884

خبرگزاری فارس: آثار امیرخانی، کرمیار، دانشور و چند نویسنده دیگر در یک کتاب نقد شد
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920902001207
...-آذر92
یک منتقد گفت: آثار نویسندگان مشهور کشور نظیر «قیدار» رضا امیرخانی، «نامیرا» صادق کرمیار، «سوران سرد» جواد افهمی و «ساربان سرگردان» مرحوم سیمین دانشور را کتاب «جستار دیگر ۴» مورد نقد و بررسی قرار دادم.
====================================

883
آرمانشهر: 
 دوباره قیدار
http://utopia59.mihanblog.com/post/79
r
astin-آبان92

ودوباره قیدار  ---- دوباره این جمله رضای امیرخانی درگوشم زمزمه میکند:

کاش پیش حضرت حق اسم نداشتیداما مرد بودید.
====================================

882
ایرنا: ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﻃﺮاﺣﯽ «ﭘﻨﺠﺮه ﺳﭙﯿﺪ» ﺗﺎ 30 آذر ﻣﺎه ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺷﺪ
http://irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=80911227
.
..-آبان92

ﻨﺎﺑﺮاﻋﻼم ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻌﻤﺎري ﺣﻮزه ﻫﻨﺮي؛ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ «ﭘﻨﺠﺮه ﺳﭙﯿﺪ» ﺑﺎ ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ رﻣﺎن « ﻗﯿﺪار» اﺛﺮ رﺿﺎ اﻣﯿﺮ ﺧﺎﻧﯽ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺗﻘﺎﺿﺎي ﺷﺮﮐﺖ

ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺎ 30 آذرﻣﺎه ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺷﺪ.

در اﯾﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺗﺮﺳﯿﻢ ﺑﻨﺎي ﺗﻮﺻﯿﻒ ﺷﺪه «ﻟﻨﮕﺮ ﭘﺎ ﺳﯿﺪ» در اﯾﻦ رﻣﺎن ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ ﮔﺬاﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد و در ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺎ ﺣﻀﻮر اﺳﺎﺗﯿﺪ ﻣﻌﻤﺎري و

ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه اﯾﻦ رﻣﺎن داوري اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد.

ﺟﻮاﯾﺰ اﯾﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻮﻣﺎن ﺑﺮاي ﻧﻔﺮ اول 600 ﻫﺰار ﺗﻮﻣﺎن ﺑﺮاي ﻧﻔﺮ دوم 300 ﻫﺰار ﺗﻮﻣﺎن ﺑﺮاي ﻧﻔﺮ ﺳﻮم در

ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪان ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻌﻤﺎري ﺣﻮزه ﻫﻨﺮي ﺑﻪ آدرس www.irac.ir ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻓﺮاﺧﻮان و درﯾﺎﻓﺖ

ﻓﺮم ﺛﺒﺖ ﻧﺎم در اﯾﻦ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪان ﺟﻬﺖ ﮐﺴﺐ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎ ﺷﻤﺎره ﻫﺎي 66487866،66978635 ﺗﻤﺎس ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ.

====================================

881

خبرگزاری کتاب: اسامي كتاب‌هاي راه يافته به مرحله دوم داوري ششمين دوره جايزه ادبي جلال آل احمد اعلام شد
http://www.ibna.ir/prthimnzq23n6qd.tft2.html
.
..-آبان92

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دبیرخانه ششمين دوره جايزه ادبي جلال آل احمد اسامي كتاب‌هاي راه يافته به مرحله دوم داوري را اعلام کرد.

1. گروه داستان:
• آواز ابابيل، تاليف مجيد پور ولي كلشتري،انتشارات شهرستان ادب.
• جمجمه ات را غرض بده برادر، تاليف مرتضي كربلايي لو، انتشارات عصر داستان
• دخيل عشق، تاليف مريم بصيري، انتشارات عصر داستان.
• در خرابات مغان، تاليف داريوش مهرجويي، انتشارات قطره
• رستم در مرداب خوان دوم، تاليف حسن اصغري، انتشارات روزگار.
• سايه اژدها، تاليف محمدعلي گوديني، تهران: انتشارات عصر داستان
• سرزمين نوچ، تاليف كيوان ارزاقي، انتشارات افق. 
• شب رنج موسي، تاليف مصطفي جمشيدي، انتشارات روزگار
• قيدار، تاليف رضا اميرخاني، انتشارات افق. 

 

در همين رابطه :
 .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(44) +گاهی باید زنده‌گی‌مان را بیمه جون کنیم877+هجو قیدار در روزنامه‌ی بهار876+قیدار هیاتی نیست875+نمایش‌گاه کتاب تبریز و توضیح سایت ارمیا870+شب‌های داستان868+روایت کامل از جوان‌مردی یک زن862+قیدار من رو از خودم بیرون کشید861 
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(43) شجاعی امیرخانی مستور853+لنگر قیدار، موضوع یک مسابقه‌ی معماری852+اسم‌ش روی کتاب دلیل خریدن آن هست؟!847+دو رضاامیرخانی در یک قاب!844+رجانیوز برای زدن رضاامیرخانی احمدی‌نژادش را هم می‌زند! "قیدار ادامه (آن ممه را لولو برد) است!!!"841 
 .آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(42) همین امروز تصمیم می‌گیرم جوان‌مرد باشم838+یارب نظر تو برنگردد834+نگاهی به لوطی نامه قیدار از جناب مهدی کفاش ابتدای متن: پس این اثر را با خود این اثر باید نقد کرد. انتهای متن: خود نویسنده، خیلی هم از گم‌نامی سر در نمی‌آورد و همیشه سوی شهرت را گرفته است. آنجا که هوس‌ش کرده در کتابهایش از اینکه شاگرد باهوش دبیرستان استعدادهای درخشان بود؛ بگوید.  یا اینکه به هم‌سفری با بزرگانی دعوت بوده است که دیگران ماهها چشم انتظار دیدنشان هستند  آموزش خلبانی دیده و گواهینامه خلبانی پی پی ال دارد...832+رمان‌های امیرخانی در هم است831+شبا تا صب چرا بیداره تهران؟828+نگاهی به قیدار از جناب مظلومی‌نژاد826+ورود قیدارخان به عرصه‌ی وبلاگ‌نویسی825+ادای دین به قهرمان، مطلبی از جناب داوودی824 
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(41) آبگوشت قیداری820+شخصیت‌پردازی یا قهرمان‌پردازی819+شعری برای قیدار از جناب مهدی کازرانی816+قیدار پایان رضا امیرخانی به قلم جناب احمد مخبری815+قلم زرین و حواشی‌ش814+جناب هدایت بهبودی و پیش‌نهاد قیدار807+یه بار بخونی باور کن، دو بار بخون عاشق شو، سه بار بخون بفهم...805+پیش‌نهاد جناب احمد شاکری804+مهدیار و قیدار801
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(40) آقای نام‌زد محترم! برده‌اندت بالا و دارند بادت می‌کنند که پوست‌ت را بکنند792+قیدار و جمجمه نام‌زد قلم زرین787+یکی از همین جماعت به رضاامیرخانی گفته است قیدار ننویسد783+راه افتادن سایت کتابستان781
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(39) من او دلم را لرزاند، قیدار شانه‌هایم را779+قیدار به درد پسرها می‌خورد776+خواننده خواننده‌ی چه کتابی است؟774+گزارشی از حضور در نمایش‌گاه771+پرفروش‌های نمایش‌گاه بیست و ششم769+دیدن شلوغی نمایش‌گاه چشم بصیرت می‌خواهد767+راه‌رو افق مسدود شد766+رضاامیرخانی خوب می‌فروشد765
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(38) قیدار را به خاطر قیدار بخوانیم نه نویسنده متوسط‌ش760+یک مصاحبه راجع به قیدار بدون نام مصاحبه‌گر و مصاحبه‌شونده755+نویسنده به جای قیدار باید زنده‌گی شهید احمدی روشن را بنویسد753+یک نقدشناسی خوب از روند نقد قیدار در روزنامه‌ی فرهیختگان از جناب امیرحسین مجیری752+کاش داستان حسین ع را می‌نوشت751+باید یک نیروگاه بادی در باغ قلهک می‌ساخت!749+قیدار و نام‌زدهای انتخابات747+29 فروردین، نقد قیدار در اصفهان744+مرد توی رمان جا نمی‌شود742
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(37) +دل‌م تعمیر می‌خواهد739+قیدار فقط یک رمان نیست738+جناب محمدرضا سرشار در رجا و نسیم و خبرگزاری دانشجویان و...: کال شتابزده تعقید تکلف ترویج اباحیگری تطهیر روسپیان شیفتگی به لاتها اشکالات زبانی ضعف منطق و.... تازه بخشی از اشکالات این اثر است736+پیش‌نهاد جناب محمد ناصری733+نماز خوب چه سرعتی دارد؟732+اگر شجاعی، قیصری یا امیرخانی اشکانه‌ی حسن‌بیگی را تمام می‌کردند...726+پیش‌نهاد جناب اکبرنبوی برای نوروز725+وزیر ورزش هم قیدار می‌خواند723+شهلا در تاریکی خودش را می‌دید721 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(36) پیش‌نهاد هفت نویسنده برای خواندن قیدار716+خواندن رمان قیدار به تعطیلات نوروز غنا می‌بخشد، جناب شهرام کرمی کارگردان تیاتر713+قیدار در میان 16 اثر پرفروش سال712+قلمی تصنعی و بی‌صداقت710+ده کتاب پیش‌نهاد بدهم و قیدار درش نباشد؟!709+قیدار از کارهای دیگر امیرخانی ضعیف‌تر است706+چرا کم کتاب می‌خوانیم؟705+قیدار به‌ترین اثر سال704+از قیدار تنفر دارم701
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(35) قیدار و سه کاهن در میان فهرست نهایی قلم زرین699+رسم مردی یعنی رسم قیدار698+تجدد رمان ایرانی و آینده انقلاب696+ماک قیدار و لیلاند داش‌صفدر693+بعد از عملیات نقد قیدار هیچ‌کس خداقوت نگفت690+روش اغراق‌گونه یک نکته‌ی مثبت است685+قیدار کتاب مداراست681
 . آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(34) من قیدار ها و یوسف ها و سهراب های خودمان را بیشتر دوست دارم677+امیر جعفری (بازی‌گر) و خواندن قیدار676+این کتاب را نخرید673+آیا سید و شیخ ادامه‌ی 88 است؟!670+خوش‌حال‌م که ساده‌نویسی را پیشه خود کردی664 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(33) پیج قیدار در گوگل‌پلاس659+می‌شه به نویسنده اجازه داد خودش باشه658+خاصیت لولایی جدانویسی656+منظورتان امیرخانی است؟ حالا!...654+وقتی امیرخانی روبان قیچی می‌کند650+شال عزا را ریختم تو پی649+افتتاح کتابستان اراک648+فقط کتاب‌های امیرخانی را نخوانید647+قیدار برای فرزندی که هنوز متولد نشده است646+امیرخانی آمده بود دانش‌گاه‌مان!643 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(32) +عزلت‌نشین فتنه، مومن به اقتصاد سرمایه‌داری، آرمان‌های ره‌بری با نئوحجتیه‌ها زنده شد638+ قیدار1400 امکان دارد؟634+اندر مذمت خبرفروشی633+اشتیاق هیجان لذت مدارا سردرگمی632+نوجوان‌مردی!631+خواندن قیدار از چه کارهایی به‌تر است؟625+خوش‌بخت‌تر مردی است که هم‌سرش خیال کند او قیدار است623+هیچ چیزی مثل کتاب خواندن حال‌م را خوب نمی‌کند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(31) +ادبیات داستانی فریبکار و قیدار612+قیدار و انتظار روزهای بارانی611+جناب میرشکاک و از شعر به قصه رسیدن610+وسط هیات فهمیدم قیدار خیلی باصفا بوده است608+قیدار و روضیه و هیات پشت لپ‌تاپ606+پیشتازی قیدار در کتاب‌فروشی‌های اصفهان605+السلام علی جون بن حوی604(١٤:٣٥ ١٨/٩/١٣٩
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(30) +قیدار واقعی در جاده رویت شد598+وزارت ارشاد به جای گشت ارشاد باید قیدار را جمع‌آوری و امحا کند597+افول و اوج دوره ی پهلوانی، جناب مهدی افشار نیک، اعتماد593+گزارش یک وبلاگ از جلسه‌ی شهر کتاب591+به جای بیمه جون به نام مردترین مردان بیمه می‌کردم585+قیدار هیاتی نیست در یک نشریه ی دانش‌جویی582
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(29) گزارش نقد قیدار در قم578+از قیدار آموختم تا غلط‌های کوچکِ کتاب را ننویسم574+پرفروش‌های شهر کتاب مرکزی573 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(28) جناب ابراهیم زاهدی مطلق و ضعف دیالوگ‌های قیدار560+شخصیت نیست، تیپ است، پایان‌بندی نیست، سرهم‌بندی است559+وقتی کتابش مجوز می‌گیرد باید برود تحصن! پیش‌نهاد روزنامه‌ی اعتماد554+جدی می‌نویسد اما جدی نیست552+دنبال شخصیت قیدار بودم551+می‌روم قیدار را بخرم تا امانتیِ کتاب‌خانه‌مان نباشد548+یک مصاحبه با روزنامه ی ملت و حاشیه‌هاش456و547+جهان نیوز و بازی‌های لات‌مآبانه روحوضی545+اوقات خوبی را با قیدار گذراندم542+رقابت کتب مهرجویی، امیرخانی، کیوان ارزاقی، پورولی کلشتری، مرتضی فخری در کتاب فصل541 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(27) +آثار امیرخانی مازوخیستی است در شبکه پایداری540+با قیدار بزرگ شدم539+حرفی برای گفتن نداشت537+انتقاد اسدالله بادامچیان از عبارت شاهکار برای آثار رضاامیرخانی535+شوور عتیقه!531+خرید تلفنی از سام530+کوشش برای شناخت نام پیام‌بری که در قرآن نیامده است529+متن جناب نعمت‌الله سعیدی در مجله‌ی داستان راجع به نسل جوانمردان527+خواندن قیدار را به هیچ‌کس پیش‌نهاد نمی‌دهم526+ماجراهای دختری که باید فهمش بیجک بگیرد525+کاش قیدار فصل آخر نداشت524+رابطه‌ام با امیرخانی خوب نیست522
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(26)  +وقتی تمام می‌شه یکی دو ساعت غرق فکر می شی513+دوست داشتم اگه کتاب بودم قیدار بودم!509+باز هم پیغام‌بری دیگر508+نمی‌توانی ببینی داستانی اوج گرفته؟504+برای نسل ما... قیدار حرف دیگری‌ست502+اولین نوشته‌ی من در فضای مجازی قیدار باشد به‌تر...501
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(25) +قیدار توی پاساژ نبود، نیامد... من مذهبی نیستم اما انسانم499+سرزمین نوچ پرفروش‌ترین کتاب فروش‌گاه افق496+قلیلی از امت های پسین مقربانند،قیدارها رو به نقصانند494+قیدار را پسندیدم... بیشتر از حتی هر رمان دیگری که خوانده‌ام492+مرام همه‌ی قشنگی قیدار و من اوست488+جهان نیوز و هدیه‌ی خواندن دو کتاب487+از من مخواه زیر شانه‌های دخترانه‌ام قیداری کنم485+روزنامه قدس و اثری که به خاطر تبلیغ مجبور به خواندن‌ش شدم!484
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(24)  +قلم‌ت بیمه‌ی جون478+بسته پیش‌نهادی خبرآنلاین برای عید فطر475+حساب مسجد و حسینیه را خیلی سوا کردید477+سرمقاله‌ی روزنامه‌ی ملت ما: قیدار که هست، چرا لاله؟464
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(23) +قیدار در شب‌های قدر از دست ندهید460+قیدارخان! این رسم مردانه‌گی نیست455+روزنامه جوان، در مورد رضاامیرخانی حرف‌های زیادی زده شده و خواهد شد453+
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(22)  +امیرخانی زنانه می‌نویسد438+معمار باید نفس‌ش حق باشد436+این متن قرار بود داستان باشد یا منبر قیدار؟+"قیددار" قیمت‌ش گران است431+قیدارپرفروش‌ترین کتاب تیرماه اصفهان+قیدار چنگی به دل‌مان نزد423
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(21) +این داستان به درد ام‌روزهای‌مان می خورد416+آخرین رد قیدار در حصر خرمشهر415+قیدار را نخوانید412+قیدارهای بی‌پول+نقدی از جناب امیرمافی در آینده روشن: قیدار دینی‌تر است از من او+روزنامه‌ی وطن امروز و توضیح مجدد سایت ارمیا راجع به نقلِ قولی خلاف از رضاامیرخانی+نچسبید، بازیگران فیلم قبلی امیرخانی در فیلم جدیدش بازی کرده بودند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(20) + این ما بودیم که در کوچه پس کوچه های جاده ساوه، حتی عبور و مرور کامیون حضرت قیدار هم مانع گل کوچک مان نمی شد.+رمان از نظر ساختار هنری بشدت دچار آشفتگیه+قلمِ سرِ پای امیرخانی در من وجدی ایجاد کرد+دلم قیدار می‌خواهد، دلم حاج فتاح می‌خواهد...+بچه‌ی گاراژِ قیدار باشی مرد بار می‌آیی، مرد+قیدار، جهاد فرهنگی بزرگ+تریبون مستضعفین و لوطی‌منشی در قیدار
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(19) +تا نیمه کتاب، قیدار بدونِ صفدر، بعدِ کتاب، صفدری بدونِ قیدار+قیدار از زبان پاسبانی در یزد+در سراسر رمان ردپایی از شریعت نمی‌بینیم الا آنجا که شاهرخ قرتی می‌خواهد خمس دهد و آن را هم سید باطن‌دار از او نمی‌پذیرد+به یاد جوانمردی قیدار را باید خواند
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(18) +چرا کاراکتر اصلی یک رمان باید راننده پایه یک باشد؟!+قیدار همان اثر قدرتمندی است که انتظار داشتیم+خرید کتاب قیدار با پیک موتوری+بعد از سایت قیدار، وبلاگ قیدار هم در بلاگفا راه‌اندازی شد+استقبال از کتاب‌های آیه‌الله جوادی آملی، سیدمهدی شجاعی و...+قیدارها نمی‌میرند، قیدار اخلاقی‌ترین متنی است که در این چندسال خوانده‌ام
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(17) +سید گلپای شما کیست؟+متن سرکار خانم سحر دانشور در مجله ی شماره ی سه ی داستان+نویسنده‌ی قیدار جاخالی داده است+ما باید قیدار باشیم، افسوس که نیستیم...+امیرخانی گوگوش می‌شنیده و قیدار می‌نوشته!+به پاس جوانمردی از یادرفته، متنی از سرکار خانم ولدبیگی در سایت برهان+شاید قیدار طبیبه اصلیتش!+قیدار و کفتربازان مرید امام صادق(ع)+قیدار پرمقدار، متصل است به منبعی معنوی+این رمان می‌توانست شاخص‌ترین باشد
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(16) +قیدار، اخلاق گم‌شده سیاست در روزگار ما+دفترمان را لنگر کنیم!+فردانیوز و آرمان‌شهر امیرخانی+نماز قیدار چرا پیدا نیست؟+فروش تلفنی قیدار و سقای آب و ادب توسط سامانه سام+چه اشکالی دارد صداوسیما یک برنامه یک ساعته برای قیدار بگذارد؟
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(15)  +ما قهرمان کم داریم+تبلیغ منفی برای قیدار+دلم برای سید گلپا تنگ شده است از جناب سید مهدی موسوی+حجت‌الاسلام ساجدی در هشتادوهشتمین‌ خیمه: قیدار یک منبر باصفاست!+چرا عکس‌ش رو می‌زنید روی جلد تجربه؟+قیدار در مناظره‌ی موافقان و مخالفانِ نوعارفان!+نکند قیدار شعبان بشود؟!
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(14) +قیدار چاپ هفتمی شد+معجزه ادبیات در روزنامه‌ی فرهیختگان+پرفروش‌های شهرکتاب مرکزی+جون و جان و لاتی و لاتین+امیرخانی در گرداب زندگی فرو رفت!+چرا باید از یک رمان تمجید کرد؟ رمان باید خوانده شود+توضیح رضاامیرخانی راجع به گزارش نقد قیدار در حوزه هنری و قیدار رمان نیست و من حرفه‌ای نیستم و...+
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(13)  +دوره‌ی عقلانیت دینی است نه قیدار+ امیرخانی به جای پرداختن به مفاهیم بی‌اثر قصه بسیجی‌ها را بنویسد+قیدار خرافاتی است+متنی مهم از جناب محمد مهدوی اشرف: آیا قیدار رمانِ آموزشی است؟!+پرفروش‌ترین در سامانه سام+تبریک جناب سیدمهدی شجاعی
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(12) +وقتی داستان تمام شد، بی‌اختیار کتاب را بوسیدم+این مدینه فاضله پر از گوسفند بود!+قیدار مرا به یاد شعرهای زرویی می‌اندازد+در این زمانه عوضی پنجره‌ای بگشایید به کوچه‌ی جوان‌مردان!+گزارش جلسه نقد شیراز از جناب بردستانی+امیرخانی درست دفاع نمی‌کند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(11)  +گزارشی از جلسه نقد استاد حسین فتاحی+ یک گل خوردی! شدیم 5-2 +تفسیر هم‌زمان یک آیه در کمی دیرتر و قیدار!+قیدار‌نویس، تو بعد از من او افتاده‌ای در سراشیبی سقوط!+نقدی بر مصاحبه تجربه، اشرافیت معنوی؟!+اردبیل و کتاب‌فروشی+قیدار بعد از کتاب آیه‌الله جوادی آملی در سام+جیم خراسان و گود زورخانه!
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(10) +خبرگزاری فارس و محمدرضا سرشار، ناشران مقابل رسم‌الخط خاص بعضی نویسندگان بایستند!+قیدار فیلم هندی، خنده‌دار، برای دختران دانش‌آموز، مسخره، کودکانه، ایده پفکی...+قیدار به چاپ پنجم رسید، فروش تلفنی در سام+کار دلی را که متر نمی‌کنند+مصاحبه تجربه را حتما بخوانید اما هول نشوید و شش هزار تومان ندهید!+تکرار من او بود
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(9)  +قیدار به همه فحش می‌دهد!+ناقیداری این زمانه+قلم امیرخانی مرا به وجد آورد+اگر كسي غير اميرخاني «قيدار» را مي نوشت قدردانش مي شدم
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(8) +قیدار، پرفروش‌ترین کتابِ سام (خرید تلفنی)+خبرگزاری فارس و زبان قیدار همان زبانِ همه‌ی مادربزرگ‌هاست و آزادی رقصِ مه‌پاره+جناب صادق دهنادی: امیرخانی بالاخره حزب تشکیل داد+شخصیت‌پردازی ضعیف از پشت یک سوم+
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(7) +چرا قیدار مثل تختی تو گوش شاپور نزد؟! (روایتی نادرست برای نمایش نادرستیِ قیدار)+قشر زیادی از مخاطبان نمی‌توانند با شخصیت‌پردازی رضا امیرخانی ارتباط برقرار کنند(پایگاه خبری فسا)
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(6) اثر امیرخانی پدیده نمایش‌گاه امسال بود+ خرید تلفنی از سام
.آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(5) +گاراژ قیدار باز است حتا برای شما
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(4)+قیدار مرا به من او برگرداند
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(3) 
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(2)
آن چه در وب راجع به قیدار نوشته‌اند(1) +مردم ایران برای خرید کتاب عاقبت صف کشیدند

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٩٢٧٩
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.